woensdag 29 februari 2012

Vierlande merklap Ancke update 5 en nog veel meer moois....!

Vandaag is het zover, ik kan mijn Vierlande merklap helemaal tonen.
Hij is namelijk AF!


Hier kun je zien hoever ik vorige keer was.

Dit zijn de figuren die er zijn bijgekomen.




Nelly en haar schoondochter Liesbeth hebben 'stilletjes' geborduurd aan de Vierlande merklap. En zie hier het resultaat van Nelly.


Om de merklap toch enigszins persoonlijk te maken, heeft Nelly de kleine letters die betrekking hebben op personen die haar lief zijn, in rood geborduurd.


Heel speciaal is in de hoek linksonder het motief met de twee "engeltjes". Hier heeft Nelly de initialen geplaatst van haar twee overleden echtgenoten!!


Dit is de merklap van Liesbeth.
Zoals hier te zien is, heeft Liesbeth de merklap met grijs en rood garen op roomwit linnen geborduurd, waardoor je een heel ander resultaat krijgt.

Alle drie de lappen zijn geborduurd op 16 draads linnen.

Vergeet niet te kijken bij Marcella, Basje, Marian en Willy naar hun update.

40 opmerkingen:

sylvia zei

P*R*A*C*H*T*I*G!!!!
meer woorden zijn hier niet bij nodig.....;)

Vlijtige Handjes zei

Wat een prachtige 'lappen'. Ik vind het altijd weer mooi om te zien hoe een algemene lap zo persoonlijk kan worden.

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Wat zijn ze ontzettend mooi. Ik vind het zo knap dat jij en de anderen zo kunnen borduren op zulk fijn linnen. De kleurcombinaties vind ik ook geweldig, vooral dat grijs met rood, dat vind ik helemaal super mooi.
Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

PRACHTIG!!!

Annelein zei

Wat is het toch een pracht van een borduurwerk geworden.

Dat zwart met rood doet het erg goed!

Anoniem zei

Ze schitteren alle drie in grootte en in schoonheid.Een even grote proficiat voor de drie borduursters.M.H.

PASSIE FLOWER zei

Dit zijn drie prachtige merklappen geworden, heel persoonlijk

Riet zei

Wat een geweldig resultaat, ook voor de anderen, ze zijn echt schitterend! Op naar een nieuw project?

josé zei

Jeanny wat knap al alles af geborduurd. En de andere dames ook. Ik ben niet zo snel in deze dingen.

Maar wat een mooie lap is het geworden, geweldig ook de kleuren combinaties, linnen en borduurgaren. En bij jou met meer rood ik hou er van.

Geniet van jullie geweldig mooi werk.Om verschrikkelijk trots op te zijn.

Liefs José

josé zei

Jeanny wat knap al alles af geborduurd. En de andere dames ook. Ik ben niet zo snel in deze dingen.

Maar wat een mooie lap is het geworden, geweldig ook de kleuren combinaties, linnen en borduurgaren. En bij jou met meer rood ik hou er van.

Geniet van jullie geweldig mooi werk.Om verschrikkelijk trots op te zijn.

Liefs José

Marian zei

Prachtige merklappen

Annelies zei

Echt schitterend. Zelf heb ik helaas deze maand geen tijd gehad om te borduren.

Nicky zei

wat mooi !!!
knuffs, vero

Anoniem zei

Wat is het toch een mooie merklap! Die van Nellie had ik al in het echt gezien, zo mooi op dat grauwe linnen. Die van mij.....zie vorige reactie :-)) :-((

Willy zei

Prachtig en nog wel drie keer.
Ik zie dat Nelly en Liesbeth dezelfde lap hebben geborduurd alleen heeft Liesbeth de engel vervangen door een rozet.
Lieve groet,

Lida zei

Wat is hij geweldig geworden! Ik vind ook de laatste heel mooi qua kleuren, maar het zijn stuk voor stuk prachtige werkstukken geworden, groetjes
Lida

Debby zei

WOW!! Wat een mooie plaatjes! Om te smullen, ik zou zo beginnen met deze patronen!

Groetjes Debby

Unknown zei

Wauw wat is hij mooi zeg.

Giovanna zei

Gefeliciteerd, hij is echt prachtig!

Guusje, zei

O wat is hij prachtig geworden. En de andere twee ook al van die beauties.

liefdevoortextiel zei

Alle drie prachtig, en zo verschillend dit maakt het persoonlijk tintje eraan!

Anoniem zei

Wat ongelofelijk mooi, ik zit met studie te kijken naar alle kleine details.. Ook 'zoek de verschillen' is erg leuk, wat bijzonder om er zo iets persoonlijks van te maken! Complimenten aan de maaksters!!

Marianne zei

schitterend mooi en ál die kleine details, echt prachtig.
freubelgroetjes, Marianne

Monique zei

In een woord geweldig. Wat is hij mooi geworden. En wat wordt het volgende project.
Groetjes Monique

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

SCHITTEREND.. súper mooi gemaakt!
échte pronkstukken!

Phebe and Jane zei

Schitterend!! En wat hebben jullie hard gewerkt. Ik durf mijn schamele lapje haast niet te laten zien.
Groetjes,
Marian

Anny zei

Prachtig! Een ander woord is er gewoon niet voor!

Wieke van Keulen zei

Wat ee kunstwerk, Jeanny. Hij is echt prachtig geworden. Ook de complimenten voor Liesbeth & Nellie. Leuk om het verschil in kleur te zien. Dank vvoor het delen.

Mascha zei

Wat geweldig!
Groetjes Mascha

Amarins zei

Ooooooooooooooo wat is deze gaaf geworden, zo mooi, zo fijntjes. Echt een super werk!
Groetjes, Amarins

Anoniem zei

erg mooi, prachtig

Bertie zei

Gefeliciteerd Jeanny, hij is prachtig!! De merklappen van Nelly en Liesbeth zijn ook heel mooi, grappig dat ze zo anders uit zien, wel erg leuk:)
Lieve groetjes

Anoniem zei

Wat een prachtige merklappen zijn het geworden!
Ik heb merklappen altijd mooi gevonden.

Dank je wel dat je mijn volger bent geworden.
Ik heb zelf in het verleden ook een aantal merklappen gemaakt. Maar ik kan het helaas nu niet meer doen.
Ik heb nog een hele mooie paas-viooltjes merklap liggen, hij is ongeveer voor een kwart af, maar het lukt niet meer, helaas.
Ik ga je ook volgen, hoop ik toch nog mooie borduurwerken te zien.

Lieve groet,
Gerry

Marion zei

Jeanny, ze zijn stuk voor stuk prachtig en leuk dat ze er een persoonlijk "tintje" aan hebben gegeven.

Lieve groetjes van Marion

http://marionskruissteekjes.blogspot.com/

Marijke zei

Geweldig, wat een prachtige borduurwerken!
groetjes Marijke

Noor zei

o Jeanny wat een prachtige lappen laat je weer zien!
Ik krijg momenteel geen kruisje op het linnen, pak liever de brei- of haaknaald maar als ik hier weer naar kijk...
warme groet, Noor

Saskia zei

Heerlijk als zo'n mooie lap af is. Maar ook een beetje weemoed.
Jullie zijn alledrie weer een prachtige doek rijker!

marijna zei

Wat een beeldschone lappen zijn het geworden! Ik heb ze met volle aandacht zitten bekijken! Moet er telkens weer naar kijken!

Marijke zei

Jeanny wat zijn de merklappen mooi geworden! Erfstukken voor de toekomst. Lieve groetjes van Marijke

marcella zei

prachtig Jeanny! en wat leuk dat je er ook nog meer laat zien van je vriendinnen. De mijne is nu ook helemaal af, deze maand maakte ik een open zoompje rondom. Ik ga mijn lap dus niet inlijsten maar gebruik hem voor 'show and tel' doeleinden.