woensdag 15 februari 2012

Afscheid ... en toch altijd verbonden.

Op het moment dat ik kinderen kreeg, de eerste in 1978, stopte ik met werken. Zo ging dat nog in die tijd.
Maar toen Roel 3 en Moniek 1,5 jaar waren, kon ik een parttime baan krijgen bij de toenmalige PTT, 2 soms 3 avonden per week enkele uurtjes werken. Hier zijn mooie vriendschappen ontstaan, onbegrijpelijk hoe vreemd dingen kunnen lopen.

In juni 1982 werd het Expeditieknooppunt Sittard geopend, helemaal nieuw met machines die de post automatisch sorteerden, opzetten en stempelden, de zogenaamde SOSMA, ontwikkeld in Japan.
Deze machines moesten bediend worden en de leiding had hiervoor een selectie gemaakt, waar ik ook deel van uitmaakte. Dit groepje dames (later de Sosma-dames) kreeg een opleiding van Japanners, op zich al een heel aparte ervaring. Wat hebben we een plezier gehad in de vele jaren die volgden. Lief en leed werden gedeeld.
Maar door reorganisaties, sluitingen e.d. kregen mensen andere werkplekken, zelfs in andere steden.
In 1995 verhuisde mijn werk zelfs van Sittard naar Den Bosch, hiervoor werd destijds een busje met chauffeur ingezet. Ik ben begin 2004 vrijwillig gestopt met werken.
De vriendinnengroep die in deze 31 jaar is ontstaan, draait nog steeds op volle toeren. Bij iedere verjaardag staan we bij elkaar op de stoep.

Afgelopen dagen heb ik eerst getekend en later geborduurd aan dit hartje. De namen van ons groepje heb ik zo geplaatst, dat ze altijd met elkaar verbonden zullen blijven.


In het vorig logje schreef ik, dat Thecla vorige week, net één maand voordat ze met de VUT zou gaan, verongelukt is tijdens een van haar laatste ritten op de terugweg van Den Bosch naar huis.
Bijna 5 jaar geleden is Jeanny (een naamgenote) ons reeds ontvallen.


Het stofje op de achtergrond heb ik als achterzijde van het hartje gebruikt. De letters zijn een weergave van al onze verhalen die we elkaar hebben verteld en nog hadden willen vertellen......!

Vandaag is het afscheid van Thecla.

41 opmerkingen:

Annelies zei

Heel veel sterkte vandaag. Wat heb je jullie vriendschap prachtig weergegeven.

sylvia zei

Heel veel sterkte vandaag! Ik hoop dat het samenzijn met alle vrienden en de goede herinneringen uiteindelijk jullie allemaal zullen troosten!
groetjes, Sylvia

Hilda zei

Jeanny, veel sterkte gewenst. Het hartje is erg mooi geworden.

Anoniem zei

Heel veel sterkte vandaag.De herinnering blijft in dit prachtig hartje.Groet Truus

josé zei

Lieve Jeanny heel veel sterkte vandaag.

Wat heb je toch een mooi hart gemaakt. Hier spreekt zoveel liefde voor elkaar uit.

Zit met kippenvel achter de computer, dit roept bij mij herinneringen op.

Een heel mooi idee!!

Liefs knuffel José

Annelein zei

Wat een mooi hart met een bijzonder verhaal.

Bijzonder hoe je in het maken van zoiets niet alleen de mooie gedachten aan vriendschap voorbij ziet komen maar ook het verdriet met elk steekje een plaatsje krijgt.

Sterkte vandaag...

Lieve groeten,
Willeke

Lida zei

Wat een bijzonder hart is dat geworden en wat een moeilijke dag voor jullie allen. Ik wens jou en je vriendinnen sterkte bij het afscheid van deze speciale vriendin,
Lida

Anoniem zei

Mooi gedaan!
Veel sterkte vandaag.

Marianne zei

mooi verhaal, mooie herinneringen, sterkte.
freubelgroetjes, Marianne

Anoniem zei

Ik ben hier even helemaal stil van.... heel veel sterkte en liefde gewenst! Lieve groet Lupineke

liefdevoortextiel zei

Het wordt een zware dag voor jullie, veel sterkte en de herinneringen blijven altijd in je hart!

Oude lappen zei

Wat een mooi gebaar! Je bent een fantastische vrouw! Spijtig dat ik je zoveel moet missen.
Liefs en knuffel Liliane

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een LIEF hartje, mooi gemaakt Jeanny..
veel sterkte gewenst!
groetjes, Petra

Bertie zei

Bijzonder verhaal, bijzondere vriendinnen, bijzonder mens ben je, altijd aan een ander denken met dit prachtige hart. Ik wens je veel sterkte vandaag.
Lieve groeten and a big Hug:))

Elza zei

Prachtig om dit afscheid op deze manier te gedenken.
Veel sterkte vandaag en liefs Elza.

gerrie zei

SCHITTEREND, wat heb je dit mooi geschreven en gemaakt, ik krijg er kippenvel van, diep respect!!

Giovanna zei

Sterkte vandaag. Wat een prachtige herinnering aan jullie vriendschap!

Marijke zei

Vriendschappen om nooit te vergeten!
Sterkte,
groetjes Marijke

Craftluver zei

Veel sterkte vandaag en alle komende dagen dat jullie haar zullen missen. Je hebt een prachtig hartje gemaakt en zo jullie vriendschap en verbondenheid uitgebeeld! petje af!

Piets zei

Heel veel sterkte vandaag met het afscheid van jullie vriendin. Wat een schitterend lief hartje heb je gemaakt. Een mooie herinnering.

Vlijtige Handjes zei

Prachtig dat je zoveel liefde in hart hebt kunnen leggen. Veel sterkte.

Piets zei

Heel veel sterkte met het afscheid nemen van jullie vriendin. Schitterend lief hartje heb je gemaakt. Mooie herinnering.

MarianneP zei

Wat een mooi hart, hier word ik even stil van.Ik wens je vandaag heel veel sterkte!!!

Marijke zei

Wat is dit hart, waarin jullie namen op een bijzondere manier met elkaar zijn verbonden, een mooi aandenken aan jullie vriendschap. Ik wens je heel veel sterkte vandaag bij het afscheid nemen en ook de komende tijd. Lieve groetjes, Marijke

Anny zei

Nogmaals: heel veel sterkte. En wat heb je een mooie herinnering gemaakt..

Anoniem zei

Jeanny, dat is het mooiste afscheidsgeschenkn dat kan gegeven worden als blijvende herinnering aan Thecla.M.H.

Guusje, zei

Wat heb je dit prachtig gedaan, een aandenken voor altijd en natuurlijk heel veel sterkte.

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Wat heb je een prachtig hart gemaakt, een ode aan jullie lange vriendschap.
Ik wens je sterkte op deze moeilijke dag, maar Thecla zit in je hart en zal daar altijd blijven...
Lieve groet,
Mirjam

Mascha zei

Heel veel sterkte gewenst.
Mascha

Francien zei

Wat een prachtig hart Jeanny....een heel mooi idee en schitterend geborduurd....ben net voor het eerst op je blog en wat een prachtige creaties staan erop...kom zeker vaker kijken....
heel veel sterkte met het verlies gemis van je vriendin...
Francien.

Phebe and Jane zei

Ik lees dit berichtje nu pas. Met terugwerkende kracht wens ik je heel veel sterkte toe.
Groetjes,
Marian

busyascanbe zei

What a fun blog and I love your pictures.

Sanne zei

Lieve Jeanny, supermooi gemaakt en heel mooi in elkaar verweven. Hopelijk komen tzt de fijne herinneringen boven en zullen die de boventoon voeren.
Voor nu een dikke kus vanuit Eindhoven van je schoondochter

Monica zei

Prachtig jullie vriendschap in de hartjes verweven en triest dat enkelen jullie al ontvallen zijn, maar mooie herinneringen aan hen zullen altijd blijven, sterkte

Erna zei

Lieve Jeanny, wat een vreselijk bericht, wat moet dat een pijn doen..Een prachtig hart om je verdriet te verwerken ( zoals jij mij ook geleerd hebt...bij verdriet even wat steekjes doen...) Heel veel sterkte en tot gauw
Kuss
Erna

Unknown zei

ohhhh fantastic work !!
ciao Pat

Anoniem zei

Wat is dit weeral heel mooi Jeanny!! Heel knap hoor!
Lieve Jeanny kunt u mij even mailen AUB, want ik kan maar niet op uw outlook komen, ik heb een vraagje. Mijn emailadres is avondkoekchristelle@hotmail.com

Alvast bedankt, groetjes Christelle

Corrieneeltje zei

Lieve Jeanny, wat een bitterzoet hart, het is prachtig, maar wat zijn er ook al veel draden van verlies en gemis in verwerkt. De moeilijke dag van het afscheid is nu al voorbij maar altijd mis je degenen die er niet meer bij zijn.
Jullie hebben vele mooie en leuke herinneringen opgebouwd met elkaar en zullen troost brengen.
Wij, als handwerksters hebben nog een extra manier om onze gevoelens te verwerken en je hebt er met dit hart prachtig vorm aan gegeven.
Sterkte gewenst Jeanny!

MarianneD zei

Ach wat een mooi herinneringshart Jeanny..veel sterkte!

berthi zei

Wat een vreselijk bericht, maar jij hebt jullie vriendschap heel mooi vorm gegeven! Veel sterkte.

Ann zei

Jeanny,
Ik wou eerst en vooral jou en de andere vriendinnen moed toewensen. Het is immers nooit gemakkelijk om iemand die je na staat te verliezen!
Ik vind dat je met het hartje een mooi geborduurd stuk ontworpen hebt en tevens is het ook een mooi eerbetoon waarmee je altijd je vriendinnen zal herdenken!
Groetjes,
Ann