donderdag 4 februari 2016

Gedaanteverwisseling.

Er was eens een mooi ingelijste kruidenlap, die vele jaren in de keuken aan de muur heeft gehangen.
(helaas heb ik hier geen afbeelding van)
Maar dan wordt de keuken veranderd en verdwijnt de lap met lijst ergens in een hoek.
In een opruim bui was de kruidenlap bijna in de vuilnisbak beland...!
Maar op aandringen van vriendinnen, heb ik mijn fantasie erop losgelaten en zie...





Nu is het een 'zak' die toch weer dienst mag doen in de keuken, maar dan aan een haakje.

Lieve groet,
Jeanny.

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig!
En wat een leuk binnenstofje.
Toch veel leuker als weggooien!

Liefs, Gerry

Lida zei

Prima hergebruik! Met een koordje aan de bovenkant ook prima om plastic zakjes te bewaren, maar zo kun je er een stokbrood in stoppen, echt gaaf! Groetjes
Lida

Anny zei

Wat een leuk idee! Die lap komt me overigens heek bekend voor. Al mijn collega's (en ik zelf ook) borduurden hem aan het eind van de 7oer jaren.

Anoniem zei

Wat is dit mooi geworden en ja je vriendinnen hadden gelijk. Niet wegdoen. Groetjes van Wilma

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

LEUK Jeanny .. mooi gemaakt !

Hobbyrita zei

Leuk zeg! Goed dat je vriendinnen erop hebben aangedrongen om hem niet weg te doen, zonde van je mooie werk! En nu heeft hij een nuttig tweede leven gekregen, echt mooi gemaakt!
Grtjes, rita.

Daniëlle zei

Groot genoeg om een stokbrood in te zetten??

Jeanny zei

Klopt Daniëlle, groot genoeg voor een stokbrood!

Anoniem zei

Ik ben blij dat je deze mooie lap een tweede "leven" hebt gegeven.
Weggooien zou echt zonde zijn geweest.
Heel leuk afgewerkt.

Groetjes,
Thea.

Marianne zei

Mooie oplossing zo!
Patroon komt me bekend voor uit een oude Ariadne. Ooit aan begonnen in linkerbenedenhoek, maar nooit afgemaakt.
*Marianne*

Villa Zeezicht zei

Wat een ontzettend leuk idee!! Je ziet het tegenwoordig veel vaker dat 'oud' borduurwerk in een heel nieuw jasje wordt gestoken. Ik vind dit superleuk gelukt!

Evelyne zei

Wat een goed idee!Volgens mij als ik me niet vergis was het een patroon uit de Ariadne van jaren geleden. Ik heb ook in een grijs verleden de lap geborduurd.
Ik vind hem nog steeds heel mooi, goede oplossing dus, zo kun je er toch nog van genieten en er een stokbroodje in bewaren.

Lieve groetjes,
Evelyne

Margriet van Tweedehandswerk zei

Wat een mooie heldere foto's van deze mooi gemaakte zak! Ik heb net een blogje geschreven over dit idee van jou en naar je verwezen.

Radka zei

Oh, well done! Such a pretty embroidery, it would be shame to get rid of it,
xx

Corina zei

mooi en fijn dat het mooie borduurwerk niet verloren is, maar nog dienst mag doen in je keuken!

Hetti zei

Mooi idee om het her te gebruiken Jeanny. Daar zal vast wel iets handigs inpassen :-))
Fijn weekend en XXX Hetti

Guusje, zei

Wat is het mooi geworden en goed dat je dit hebt gedaan zonde om het weg te doen.