donderdag 31 januari 2013

Een sjaal van iets meer dan 38 graden.

Vorige week woensdag kocht ik bij Naald en Draad 4 knotten Regia sokkenwol, omdat die voor de helft was geprijsd en ik een sjaal wilde breien in ajour. Bij Drops vond ik het mooie patroon Magnolia.

Direct steken opgezet, maar al snel bleek dat dit veel te smal werd. Na enig rekenwerk had ik de goede verhouding en op donderdagavond na de cursus zijn wat naalden gebreid. In de loop van vrijdag tijdens huishoudelijke werkzaamheden voelde ik iets van koorts opkomen en ben stilletjes op de bank gekropen mét mijn breiwerkje.  Dit heb ik 6 dagen vol moeten houden met soms 38,9 graden koorts en behoorlijke hoestbuien.
Ik kan mij nog in een ver verleden herinneren dat ik koorts had, maar dan direct in bed moest gaan liggen, omdat het niet was uit te houden en nu dit. Ik snap het nog steeds niet.
Woensdagmiddag om 5 uur was de sjaal af en de koorts eindelijk over !!

Dit is het resultaat. Ik heb mijn gezicht maar weggelaten, dat kijkt nog niet al te florissant.

31 opmerkingen:

liefdevoortextiel zei

Wauw,mooie sjaal en dan ook nog ondanks een griep, geweldig!

josé zei

Jeetje helemaal af.

De griep heeft wat goeds gebracht een nieuwe sjaal.

Fijn dat je dit kon doen ondanks de griep.

Knap !! En dit vergeet je nooit meer als je hem om doet dan denk je hier aan geweldig mooi geworden.

Heel veel plezier en warmte van jou nieuwe sjaal.

Liefs José

Marion zei

Ach lieve schat zo grieperig maar......je hebt de tijd heel goed doorgebracht. Wat een prachtige sjaal heb je gebreid. Nu verder opknappen!!!!!!

Lieve groetjes van Marion

Nina Hobbysite zei

Beterschap nog.
En wat een mooie sjaal!

Ann zei

Wat een mooie sjaal (nog iets te moeilijk voor mij :-)!
Gelukkig is de koorts/griep nu bijna voorbij.
Groetjes,
Ann

Marian zei

Prachtige sjaal, ik dacht eerst dat je het over de breikoorts had, daar heb ik wel eens last van. Gelukkig voel je je al een stuk beter.

Vlijtige Handjes zei

Fijn dat je weer opknapt. Een prachtige sjaal. Ik ga eens op zoek want ik heb tijd nu het tasje vordert :)
Beterschap met de laatste restjes van de griep.
Groetjes Anita

Anoniem zei

Nou ja zeg.. heb je griep.. brei je een supermooie sjaal!!! Hoe krijg je het voor elkaar! Complimenten hoor, ik vind hem prachtig!! Nu nog herstellen, neem de tijd!

Elza zei

Wat heerlijk dat je wel wat kon doen metde koorts. Snel verder opknappen hoor. Mooie kleur die sjaal van je.
Groetjes ELza.

Bertie zei

Jeanny gelukkig dat je weer een beetje opknapt, koorts is niet leuk, maar zie dat je ondanks ziek zijn toch nog een sjaal tevoorschijn tovert!! Een pracht exemplaar!
Lieve groetjes

Johanna Zweden zei

Schitterend en wat mooi van kleur
Beterschap
Fijne dag groetjes Joke

Esse-Riekje zei

Erg mooi....

AnitaS zei

Mooie sjaal. Gelukkig dat je weer opgeknapt ben.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je bent een vervelende periode toch heel productief doorgekomen. Prachtige sjaal. Beterschap.
Joke

myriam zei

hier bij ons heerst ook tropische hitte. typich, met de advent sjaal 2012 bezig.

Erna zei

Prachtige sjaal, ik hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent..
Liefs
Erna x

sylvia zei

lekker he, ziek zijn en breien??!!
maar beter zijn is beter, dus gelukkig heb je het weer gehad!
wel knap dat je zo'n mooi patroon kon breien met je zieke koppie, ik kwam niet verder dan recht recht en recht!!!
fijn weekend, lieve groet

Margriet zei

Wat een mooie sjaal ! En zo snel en dat dankzij koorts. Als ik koorts heb moet ik altijd liggen en "liggend breien" heb ik nog nooit geproebeerd.
Misschien lukt het wel met een rondbreinaald.
Beterschap en lieve groet Margriet

Hobbyrita zei

Wat een mooie sjaal Jeanny! Waar ziek zijn al niet goed voor is...
Gelukkig ben je alweer beter :) en kan je nu genieten van je warme sjaal.
Doe nog maar wat rustigaan.
Groetjes, rita.

Anoniem zei

Hè, arme jij! Maar gelukkig ben je aan de betere hand. Leuk sjaaltje Jeanny! Geen wonder dat je opknapte ;-)
Groetjes, mari-jan

Mirjam zei

Kijk Jeanny, nu kom je in mijn straatje. Sjaals breien, dat kan ik wel... Deze is fantastisch geworden en zo zie je; ziek zijn kan heel functioneel zijn...
Hoop dat je je inmiddels weer helemaal fit voelt?
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Marijke zei

Jeetje dat je ondanks de griep nog de puf had om zoiets moois te breien!
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Een mooie sjaal, een mooie sjaal en nu zie je maar waarvoor koorts goed kan zijn.M.H.

Willy zei

Warmrood, maar niet van de koorts.
Heel mooi geworden!
Beterschapsgroetjes,

marga zei

Dat is een prachtige sjaal geworden. Ondanks het hoesten en proesten.
groeten
Marga

Pietsje zei

Wat een prachtige sjaal is het geworden. Mooi warm rood.
Beterschap en fijne avond.

Tony zei

Hallo Jeanny. Het is een prachtige sjaal.Beterschap nog. Tony

Anoniem zei

Dit is een prachtige sjaal geworden!
Ik vind het wel dapper om al ziek zijnde, zo dapper door te breien.
De sjaal heeft de warmtekleur wel overgenomen!
Ziek wel goed uit!

Liefs,
Gerry

MarianneP zei

Wat een prachtige sjaal en dat met griep!!! Knap dat je dat op kon brengen.

Elma zei

FLUSI DAS SOCKENMONSTER Regia 4-fädig color Farbe 01801 heeft niet kunnen bedenken dat Jeanny hier een prachtige sjaal van heeft gebreid.
Met rode koontjes van de koorts maar handjes die maar doorgingen.

Giovanna zei

Heel goed van jou om toch zoiets moois te maken terwijl jij zo een hoge koorts had!