vrijdag 4 januari 2013

Patroon tasje deel 1.

Vandaag is het zover, er kan gestart worden met het borduren van deel 1 van het tasje.

We beginnen te borduren 1 cm vanaf de onderkant van het lapje. Dit is de rand precies in het midden van onderstaande foto. 
De gebruikte steken zijn: kruissteken en stiksteken.

Tip: begin exact in het midden van de stof te borduren, dan komen de randen mooi in het midden van het band te staan.


Zoals ik reeds heb aangegeven in de aankondiging, zijn in het patroon ook steken aangegeven van de randen aan weerszijde voor het geval je niet op het linnen band met ingeweven blauwe rand werkt, maar op gewoon linnen. Dit moet niet, maar mag ;)).

Op de foto is te zien dat ik bij de ingeweven blauwe rand nog een rood lijntje heb gemaakt. Hiervoor heb ik eerst over de hele lengte een beige draad van het linnen uitgetrokken en op dezelfde plek een rode borduurdraad ingeregen. Dit moet niet, maar mag ;)).

Het patroon vind je hier.

Veel plezier met borduren.

Lieve groet,
Jeanny.

45 opmerkingen:

Annelein zei

Wat heerlijk... je hebt het patroon al geplaatst!!!!

Ik had alles al klaar liggen en ga zo de eerste steekjes doen.

Fijn weekend! Dat gaat hier iig helemaal goed komen...*Ü*...

Annelein zei

Misschien een idee voor anderen...

De ingeweven rand helemaal zelf stoppen.

Ik zal proberen het vandaag of morgen op mijn blog te laten zien...

Lieve groet,
Willeke

Marijke zei

O wat leuk!!! Heb alleen nog geen stof en garen.... hihi!!!
groetjes van Marijke

Jeanny zei

@Annelein, de ingeweven rand zelf stoppen is een idee. Maar in dit geval moeten er wel per kant 9 draden uitgetrokken en natuurlijk weer gestopt worden.
Let wel dat je telkens slechts één draad uittrekt en direct vervangt door een nieuwe!

Grit zei

Das sieht sehr, sehr schön aus und praktisch.
Liebe Grüße Grit

Annelein zei

In het patroon zit aan de rechterkant een heel klein foutje.

Na het laatste blauwe blokje zit een rijtje van drie blauwe kruissteekjes. Het middelste kruissteekje moet volgens mij niet geborduurd worden...

'k Ben met de onderste rand bezig en het borduurt heerlijk...

Anoniem zei

Ga je de foto's van de mensen die meeborduren plaatsen? Ik doe dan wel niet mee maar het lijkt me leuk om verschillende versies te zien.

Elza zei

Dank je voor het patroon heb het op de computer gezet, de stof heb ik in huis nu het garen even zoeken.
Groetjes Elza.

Elma zei

Het patroon ligt afgedrukt klaar.
Als je op stof zonder rand werkt kun je ook het rijgeffect bereiken door het steekje te gebruiken die als basis gebruikt wordt bij de "theedoek" geeft ook een rijgeffect.

Marian zei

Oh wat ben je lekker vroeg met het plaatsen van het patroon, ga het meteen uitprinten en vanmiddag na het hh-werk beginnen. Dank je wel en fijn weekend.

De borduurvrouw zei

Veel succes en plezier met borduren voor iedereen die meedoet. Liefs en groeten, Nienke

marcella zei

Leuk, zo'n klein werkje voor tussendoor, veel plezier voor degenen die meedoen!

hartelijke groet, Marcella

Vlijtige Handjes zei

Dank je wel. Zo leuk om aan te beginnen. Ik ga mijn spulletjes bij elkaar zoeken.
roetjes Anita

Anoniem zei

Ik wens iedereen veel succes!

Lieve groet,
Gerry

Manuela zei

Eine sehr schöne kleine Tasche.
Vielen Dank für die Anleitung.

Liebe Grüße
Manuela

Giovanna zei

Bedankt!

Anny zei

He, ik heb er echt zin in. Jammer dat er nog zoveel moet gebeuren in huis. Maar.. dank je wel voor het patroontje. Ik ga zeker de komende dagen wel even de tijd vinden.

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Ook al borduur ik zelf niet mee, het lijkt me wel heel leuk om dit hele proces te volgen... Ik geniet er dus wel van hoor...
Lieve groet,
Mirjam

Lida zei

Wat leuk, ik heb het even opgeslagen wil eerst mijn andere borduurtje afmaken, maar misschien kan ik er volgende week al aan beginnen, ik wil wel eigen kleuren kiezen! Bedankt ik ben er heel blij mee, groetjes
Lida

Guusje, zei

O wat leuk, bedankt ik ga hem straks uitprinten ik moet nog wel opzoek naar stof want die was op zag ik.

Bertie zei

Ziet er goed uit Jeanny, het wachten is op het linnen band, maar ik haal je wel in!
Lieve groetjes

Willy zei

Fijn Jeanny, ik sla 'm op, wil nog even bekijken in welke kleuren.
Fijn weekend, lieve groet

sylvia zei

Hallo Jeanny, ik heb het patroon opgeslagen........moet nog even wachten op de stof!! Trouwens ook een goed idee van Willeke (Annelein) om zelf de rand te weven!!, was een idee geweest of.......ga ik alsnog doen!!
Gebruik ik een andere kleur en dan later de blauw/rode maken.
Alsof ik niks anders te doen heb.......;)
fijn weekend, lieve groet!

Anoniem zei

Hallo wat een leuk patroon maar ik ben niet heel ervaren.
wat bedoeld u precies met in het midden beginnen.
is dat onder het bedeltje of ergens anders.

Jeanny zei

@ Anoniem.
In het midden beginnen, bedoel ik precies op de helft van de breedte van het stof onderaan.
Succes.

sylvia zei

ha, de post.........met mijn bestelde stof-met-blauwe-rand!!
Dus toch maar daarop beginnen.......;)

Dora zei

Dank je wel voor het patroon.
Nu nog even stof en garen zoeken. Morgen maar beginnen.

Fijn weekend, Dora

Hetti zei

Dank je wel Jeanny voor het eerste deel.Ziet er mooi uit!
Heb er veel zin in om te beginnen.
Helaas is m'n pc gecrashed, gelukkig heb ik een nieuwe gekregen. Ben druk bezig om alles te instaleren en zo snel mogelijk de printer!!
Groetjes, Hetti

zohra zei

Super blog heb je hier en wat een leuk tasje ik sluit me ineens aan en doe mee
Liefs Zohra

Hilda zei

Yesssss we kunnen beginnen hihihiihi.
Ik ga borduurlinnen erbij zoeken, de kleurtjes weet ik al.
Ooooo zo'n rand "stoppen" is gaaf zeg. Ik heb dat nog nooit gedaan, toch een keer proberen.
vanaf maandag ga ik aan de gang met het huiswerk hihihi.

groetjes Hilda

marijna zei

Ohhh, wat leuk jeanny! Lijk me erg leuk om te maken. Denk er nog even o0ver na. Maar ik ben nog druk met de quilt door te pitten.

MarianneP zei

Wat een leuk patroontje Jeanny! Het past precies op het linnen band dat ik in Osnabruck gekocht heb, alleen zit daar geen blauwe rand in. Moet ik dus zelf wat op verzinnen. Ik ga het patroon in blauw-wit borduren en probeer zo nu en dan een ander familielid van de kruissteekjes. Ik ben er al achter dat een pluskruisje een heel ander effect sorteert, spannend om te doen.

Gerda zei


Wat een heerlijk patroon om te borduren, en de stof met ingeweven randje is ook erg leuk.
Hartelijk bedankt voor dit patroon.

Groetjes Gerda

Anoniem zei


Wat een leuk patroon om te borduren, en de keuze van de stof is heel leuk, en anders dan waar ik meestal op borduur.


Heel hartelijk bedankt.
Gerda

inekeo zei

Heerlijk zaterdag kwam de stof binnen nu het garen zoeken.wil wit 3865 en blauw 312 gebruiken bedankt voor het patroon.
Groetjes Ineke

Anoniem zei

Even een vraagje: ik het het naar mijn idee en smaak perfecte borduurlinnen, maar ik heb nog maar 34 cm. kun je aangeven hoe hoog het aantal kruisjes is? Dan kan ik het uitmeten.
bedankt voor het leuke idee.
Lieve groet, Annet

Anoniem zei

Bedankt voor het leuke patroon. Heb bij In X Tenzo borduurband met mooie donkerblauwe rand gekocht en borduur metrood 498 en blauw 336.
Groetjes Gerrie

Cora Hoekstra zei

http://cora-nummer23.blogspot.nl/2013/01/even-een-borduur-update.html Het eerste deel is klaar, en nu wachten op het volgende.

Anoniem zei

Hoi Jeanny, bedankt voor dit leuke initiatief! Ik sla het patroon op en ga eens diep nadenken hoe ik het wil gaan borduren.
Groetjes mari-jan

Anoniem zei

Hallo Jeanny,
Wat een super leuk idee, dit tasje. Ik heb een vraagje. Heb jij voor mij de afmetingen van de stof? Ik heb het patroontje inmiddels opgeslagen. Om de hoeveel tijd, komt er een nieuw stukje?
Groetjes, Marian

Jeanny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jeanny zei

@ Marian, alle gegevens voor het maken van dit tasje staan in dit logej: http://merklapperie.blogspot.nl/2012/12/binnenkort-een-cadeautje-voor-iedereen.html

Anoniem zei

Wat een leuk ideeik doe graag mee en print het patroon bedankt

Antje uit Urk zei

Wat enorm leuk! Zowel het openstellen van de merklapperie als het patroon!
Lieve groet,

Mireille zei

Merci beaucoup