maandag 1 november 2010

Even terug in de tijd !

Voor mijn gevoel heb ik de laatste tijd weinig nieuwe werkjes kunnen laten zien. Oké mijn theedoek, maar verder alleen maar klein "grut".

Maar ik heb niet stil gezeten.
Zoals de meesten weten, geef ik cursus zowel bij Naald & Draad in Roermond als bij mij thuis. Jaren geleden begon ik in Roermond met hardanger. Hiervoor ontwierp ik deze twee beginners kleedjes, een groot en een klein.












Snel volgden er nog twee kleedjes met steeds moeilijkere invullingen.





Ajour kon ook niet meer uitblijven.



Niet veel later startte ik ook thuis met lessen en om niet steeds met mijn hele handeltje heen en weer te hoeven sjouwen, borduurde ik alles nog maar een keer. Het ajour kleedje voor thuis heb ik indertijd in een andere vorm dan het patroon geborduurd en dat heeft me steeds gestoord. Dit heb ik in de laatste weken opnieuw geborduurd op 14 draads Edinburgh linnen met garen Broder Spécial dikte 25 van DMC.



Toevallig was het ajour lapje in Roermond erg "smoezelig" en heb ik het meegenomen om op 60 gr.C was mee te laten draaien. Ja ja, dat kan echt !
Hierbij komt het volgende in mijn gedachten. In december 2003, enkele dagen voordat mijn tweede zus overleed, gaf ze me al haar handwerkspullen mee. Ze wist dat ik er nog wel iets mee zou gaan doen. Dat is ook gebeurd. Dit ajour kleedje is geborduurd op een van de stoffen van mijn zus.

Zo ook deze Marker merklap met zijn eigen verhaal......



en dit Schwälmer lapje.



En als laatste ligt er al die tijd nog een prachtig 19-draads linnen lapje. Dit zal een klein merklapje worden wat ik altijd al heb willen maken.

9 opmerkingen:

josé zei

Wat een prachtige werken laat je weer zien Jeanny!!

Genieten hier weer, er is nog een hoop te maken. Heerlijke mooie kleedjes!

En met mooie herinneringen !!

Fijne dag Liefs José

Bertie zei

Veel werk Jeanny om alles nog een keer te borduren!! Heel erg mooi je hardanger kleedjes. De merklap op de stof van je zus moet een speciaal gevoel geven :)) Hij is prachtig.

Anoniem zei

Een bezige bij,dat is Jeanny.M.H.

Anoniem zei

Elk werkstukje met zijn eigen verhaal. Toch bijzonder dat je zus jou het handwerkmateriaal naliet. Ze heeft helemaal gelijk gekregen. Je hebt er prachtige dingen van gemaakt.
Groetjes Hilda

Erna zei

Mooie foto's en prachtige werken.
Liefs
Erna

Anoniem zei

zucht...

Fijn dat het je nu lukt om er iets mee te doen.
Riet heeft vast over je schouder mee gekeken.
Koester al die herinneringen en je ziet het geeft kracht.Ook vandaag op deze speciale dag.
groetjes Bea

berthi zei

Jeanny, ik bewonder je handwerken enorm! Stuk voor stuk zijn het juweeltjes!

Willy zei

Prachtig werk Jeanny en wat heb je de lapjes van je zus mooi verwerkt.
Groetjes

Saskia zei

Heel speciaal. Jouw fantastisch mooie borduurwerken en de band met je zus.