vrijdag 30 maart 2012

Mini kussentjes.

In onze woonkamer heb ik enkele hoekjes waar wat snuisterijtjes bijeen liggen/staan en die iets met de tijd van het jaar te maken hebben. Het werd hoog tijd dat de winter- c.q. kerstkussentjes plaats gingen maken voor de paas- c.q. voorjaarsspulletjes.

Dit kussentje is al op verschillende blogs voorbij gekomen en ik kon het niet laten om er het ook te borduren. het patroontje is hier gratis te downloaden.


Één kussentje alleen vind ik niets vandaar dat ik dit exemplaar erbij heb gemaakt. Het is eveneens een gratis patroontje en is hier te vinden.



Toen dit laatste kussentje af was, dacht ik aan de twee kleine konijntjes die pasgeleden bij onze zoon Roel en schoondochter Sanne zijn komen wonen. Een mooi naambordje voor die twee kleine dametjes zou mooi staan bij de voordeur.


Dit is het geworden: hun eigen naamplaatje.



Hier liggen de twee kussentjes bij elkaar.


29 opmerkingen:

Giovanna zei

Wat schattige kussentjes, en schattige konijntjes ook.

liefdevoortextiel zei

De konijntjes zijn schatjes, leuk de kussentjes die je ervoor gemaakt hebt!

Willy zei

Mooie kussentjes, maar de echte Jet en Koosje vind ik toch even het allermooiste ;)
Fijn weekend, lieve groet

Anoniem zei

schattige kussentjes

Ann zei

Zo lief! Leuke kussentjes maar ook schattige konijntjes die blij zullen zijn met hun kussentje ;-)
Groetjes,
Ann

Unknown zei

Wat een mooie kussentjes heb je gemaakt. En de konijntjes , wat een leuk ideetje zeg!
Ik ga de linkjes die je geeft eens bezoeken.
Fijn weekend alvast van Sonja

Pietsje zei

Wat een prachtige kussentjes en wat een snoezige konijntjes.
Fijn weekend. Groetjes Pietsje

Bertie zei

Leuke kussentjes en Jet en Koosje hebben mijn hart al gestolen!
Lieve groetjes en fijn weekend:)

josé zei

Jeanny wat enig deze kussentjes. En wat een lieverds deze Jet en Koosje. Leuke namen. Onze konijnen waren langoren. Maar deze vind ik enig.. Wij hebben alleen nu nog kooi-karpers. Eentje eet uit Ad zijn hand.

Borduurtjes op geslagen wie weet ooit.

Heerlijk log !!


Liefs José

Annelies zei

Wat leuk gedaan !

Lida zei

Ze zijn enig! Het bovenste patroontje lag hier ook al klaar, maar heb als Dordtse schapenkop ook maar meteen de schaapjes geprint! Zo leuk! Ook je schattige konijntjes zullen wel met plezier worden ontvangen! Fijn weekend,
Lida

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat 'n LIEVE kussentjes..
écht Pasen!
groetjes, Petra

ROSELLA69 zei

BELLISSIMI,CON TUTTI I PARTICOLARI,BRAVISSIMA.

Anoniem zei

Eigenlijk maar een woord: wat lief!
Wat een mooie werkjes.
Maar echte Jet en Koosje vind ik ook heel leuk!

Fijn weekend en lieve groet,
Gerry

Tony zei

Hallo Jeanny, het zijn schattige konijntjes en de kussentjes zijn ook mooi, Tony

sylvia zei

Jet en Koosje, wat een leuke namen voor de konijntjes!!
leuke kussentjes, en dat met dat blauw was gister ook te koop in steekjes en kruisjes........uh, of andersom...:)
groetjes, Sylvia

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Wat zijn ze weer ontzettend mooi allemaal. Prachtig gemaakt hoor.
Ik wens je een heel mooi weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Guusje, zei

Wat zijn ze leuk geworden. En wat origineel het kussentje met de namen. Echt voorjaar.

Marion zei

Wat heb je er weer een mooie compositie van gemaakt.

Lieve groetjes van Marion

Anny zei

Oh, wat zijn ze lief! Mooi weekend.

gerrie zei

Wat heb je prachtige kussentjes gemaakt, ik heb het konijntje met de schaar ook geborduurd alleen nog niet verwerkt, bedankt ook voor de link van de andere patroontjes.
Groetjes Gerrie!!

Elza zei

Jet en Koosje wat een heerlijke knuffeltjes.
En mooie kussentjes ook natuurlijk.

Kom Achterom zei

Wat zijn ze leuk zeg! en de konijntjes wat een schatjes!
fijne dag
Yolanda

De borduurvrouw zei

Wat een lieve konijntjes, je zou haast naar de dierenwinkel om ook zulke snoesjes in huis te halen. Maar ik ben verstandig en houd het bij mijn (hoogbejaarde) katten en kippen. Leuke kussentjes ook! Groeten en een gezellig weekend.

Laura zei

Wat keischattig die kussentjes, maar vooral de echte konijntjes!!
lieve groetjes Laura

berthi zei

Heel schattige kussentjes heb je gemaakt, maar... Jet en Koosje in het echt zijn het helemaal! Sinds er bij Matthijs een konijntje rondhuppelt door de kamer, val ik voor elk konijntje.

marcella zei

wat een gezellige kussentjes heb je gemaakt.

MarianneD zei

mooie kussentjes maar die twee nijntjes stelen de show!
Wat een schatjes!

Corrieneeltje zei

Wat een snoepjes die twee kussentjes en de echte konijntjes Jet en Koosje zijn om te stelen, zó lief, alleen al om hun namen!