zaterdag 10 februari 2018

The Ann Rayner Sampler 1839 is af!

Jeetje ineens is de merklap af. Het was een feest om deze te borduren.


In dit laatste stuk kwamen de mensenfiguurtjes aan de beurt. Allereerst heb ik de kleuren van hun kleding aangepast.


De hoofden van beiden en de armpjes en beentjes van de dame werden met één over één draadje aangegeven. Ik heb ze niet met kruissteken maar in petit point geborduurd en mijn eigen fantasie er een beetje op losgelaten, want de oorspronkelijke gezichtjes bevielen mij niet echt. 

Tussen mijn patronen kwam ik een kleinere merklap tegen met ook zo’n schapenweide als in deze lap.
 En ja hoor het linnen en het garen hiervoor liggen al klaar...

Lieve groet,
Jeanny.

10 opmerkingen:

Annelein zei

Heel erg mooi Jeanny.... het is een plaatje... Die schaapjes zijn leuk hè?! Veel plezier met je volgende borduurwerk...

Groetjes, Willeke

eveline de boer zei

Wat een prachtig resultaat .
En wat een genot om zo iets moois te maken.

Heb overal gezocht,o.a. Via Google,het patroon is onvindbaar.
Hopelijk nog een kleine kans op de Handwerk beurs in Zwolle.
Hartelijk groet en succes van eveline.

M.H. zei

Jeanny,lofbetuigingen schieten te kort voor dit zeer mooie werk, daarom een drievoudige ...PROFICIAT!PROFICIAT!PROFICIAT!
Wat een kleuren, wat een steekjes , wat een kruisjes...M.H

Annelies zei

Wat een prachtige lap !!

Anoniem zei

Jeanny, de merklap is héél mooi geworden.
Mooi resultaat.
Groetjes,
Thea

Nina Hobbysite zei

Het is prachtig geworden!

marlie zei

Très beau modèle !

kaneeltje zei

Wat prachtig! Vind de kleuren van deze merklap er mooi en die rand ❤️!
Veel plezier met de volgende lap, ben benieuwd!

Conny's-blog zei

Prachtig zeg een pronkstuk...........liefs.conny

Evelyne zei

Wat een mooie merklap! mooie kleuren heb je gebruikt.

lieve groetjes,
Evelyne