donderdag 2 januari 2014

Rode kardinaal.

Meer dan 20 jaar geleden had ik een volière met wel 50 vogels, waaronder ook tropische exemplaren.
Één van deze vogels was een rode kardinaal, een vogel die zeer schuw was en slechts 's nachts af en toe een deuntje floot.

Deze foto is genomen in onze volière in augustus 1989.
Toen ik in het boek Joyeux Noël van Blackbird Design het patroon van een rode kardinaal tegenkwam, kon ik het niet laten om deze prachtige vogel te borduren.



Ik heb het patroon tijdens het borduren zo aangepast, dat het niet persé iets is voor alleen de kersttijd.


 De voorkant

 en de achterkant.

Lieve groet,
Jeanny.

30 opmerkingen:

Bertie zei

Jeanny wat leuk, ik zag deze vogel in de USA en wist niet dat het een tropische vogel was. leuk dat je hem hebt geborduurd en vindt ook dat hij elke dag gezien mag worden en niet alleen met kerst.
Liefs

Corina zei

Hij is heel mooi geworden.
Je kan er nu elke dag naar kijken.

Corina

Truus zei

Wat leuk Jeanny om deze vogel als borduurpatroontje tegen te komen.Het kantje past er ook mooi bij,net als de achterkant.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

josé zei

Wat mooi geworden. En ja in een boompje hangen. Kan het hele jaar ik hou ervan?
Of aan de sleutel van een kast doe ik ook met verschillende. Kan ik het hele jaar van genieten.
Liefs José

Anoniem zei

Zo komen we nog weer eens van je hobby's te weten. Dat was een volle voliere.
Ik vind je borduurtje heel mooi geworden en een mooie herinnering.

Liefs, Gerry

Betsy zei

Het is een prachtige vogel om te zien. Je borduurwerk is ook prachtig!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Erna zei

De beste wensen Jeanny, en hoe grappig is dit, ik ben op dit moment precies dezelfde vogel aan het borduren, maar dan de grote versie.Ik had al wat kleine fotootjes op mijn blog gezet van de week...
Liefs
Erna x

Jeanny zei

Erna dat heb ik gezien!

Noor zei

Dit patroontje is prachtig Jeanny... Staat nog op mijn to-do-wishlist. Ik zou willen dat ik mijn borduurwerkjes net zo mooi als jij kon afwerken. Warme groet, Noor

Our photos zei

Jeanny, je kardinaal is mooi geworden.
Groetjes, Sonnja

Unknown zei

Het is weer heel mooi geworden..en het kantje er om heen ...
ik hoop dat je dit jaar nog veel mooie dingen mag maken ...
groetjes

Giovanna zei

Dat is heel mooi, en zo slim aangepast ook.

Martine zei

Je hebt er ook een leuk geheel van gemakt.

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Wat een prachtig borduurwerk is het geworden. En zo mooi afgewerkt. Heel mooi is de vogel, waardoor dit ook een speciale betekenis voor je heeft...
Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Guusje, zei

Wat een mooi borduurtje is dit geworden. Ik heb hier een kleed over de tafel liggen met deze vogel. Ik vind hem prachtig.

Tilly zei

Wat is je borduurtje mooi geworden, kleuren zijn prachtig. groetjes

Anoniem zei

Prachtig!! Wat een mooi plaatje zo!!

Anoniem zei

Prachtig !!

liefdevoortextiel zei

Dit is heel mooi geworden, we hebben heel lang geleden ook een rode kardinaal gehad!

Anoniem zei

Very beautiful. Happy 2014, just found your blog recently.

Erika

in Oregon

Anoniem zei

Buuuuuuuuuuuuuuitengewoon!M.H.

AnitaS zei

Wat een mooi borduurwerk is het geworden.

Evelyne zei

Goed idee om de blaadjes anders te maken en er zo het hele jaar van te kunnen genieten.
Ik heb hem zoals afgebeeld geborduurd en die kan dus alleen in de kersttijd hangen.

Lieve groetjes, Evelyne

SylvieL zei

Magnifique broderie!!!
Sylvie

Tony zei

Hallo Jeanny. Hij is werkelijk prachtig. Het is ook weer mooi afgewerkt.Groeten Tony

Elza zei

Mooi , wij hadden bij ons thuis ook altijd vogels ik mis ze af en toe best wel.
Maar met twee poezen lijkt me dat niet zo handig.
fijn jaar voor jullie en groetjes Elza.

Lenie zei

Mooi werkje geworden jeanny.

Groetjes
Lenie

Willy zei

Leuk dat die rode kardinaal na 20 jaar is vastgelegd in je borduurwerk. Het is ook erg leuk geworden. Fijn weekend, lieve groet

Anny zei

Zoals altijd ziet alles er weer perfect uit! Gezellig weeekend Anny.

Marion zei

Mooi Jeanny, wat ben je toch handig in het patronen veranderen.
Het ziet er heel mooi uit.

Lieve groetjes van Marion