zondag 2 december 2012

"Wissellijst".

Enige tijd geleden kocht ik bij Naald en Draad een mooie zilveren hanger c.q. speld, waarbij de mogelijkheid bestaat om er zelf iets in te maken. Je kunt het eventueel gebruiken als zogenaamde wissellijst.



Het sieraad is gemaakt door Margriet Munnichs en is in verschillende groottes te krijgen, ook in de uitvoering van alpaca.



De hanger is aan de achterzijde voorzien van een speld, zodat je hem ook op je kleding kunt spelden.



Ik heb er een mini merklapje voor gemaakt. Het is geborduurd op 24 draads ongebleekte katoen met Soie Surfine van Au Vere à Soie in halve kruissteekjes over één draadje. Het geborduurde gedeelte is 15 x 15 mm !!!
Gelukkig had ik al een mooie witgouden 'spang', waaraan ik hem kan dragen.

Lieve groet.

30 opmerkingen:

Lenie zei

Wat een mooi sieraad Jeanny. Heel apart.

Groetjes Lenie

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heel mooi,leuk voor de kerst. En lekker snel klaardenk ik he?

Groetjes

Wietske

Anoniem zei

En dat juweeltje is om te pronken met de feestdagen.M.H.

Anoniem zei

Wauw wat mooi!!Voor het borduren moet wel een extra vergrootglas bij.Maar het staat prachtig.Groet Truus

Annelies zei

Heel bijzonder en mooi !

La Comtesse zei

Oh, it's really a precious jewel!
Happy Advent!
Loredana

marcella zei

mooi, zo'n miniwerkje met zilver omlijst.
Het staat je erg mooi, Jeanny

Vlijtige Handjes zei

Schattig en heel apart. Een echte blikvanger!!

lheurebleue zei

hoe kan een mens zo fijn werken? schitterend!

Marion zei

Een prachtig sieraad Jeanny. Staat heel erg mooi.

Lieve groetjes van Marion

Marijke zei

Wat super mooi en klein!
groetjes van Marijke

Balsemien zei

Dat is wat je noemt een heel bijzonder sieraad. Knap gemaakt zo pietepeuterig!

Grit zei

Wow, das ist ja super toll !!!!
Wunderschön.
Und so winzig.
Liebe Grüße Grit

Mirjam zei

Jeetje Jeanny, je eigen geborduurde hanger aan je ketting, wat mooi. Wat moet dat een ietepieterig werkje geweest zijn. Maar daar draai jij je hand niet voor om natuurlijk. Heel erg mooi!!
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Marianne zei

Superleuk dat hangertje, is het niet zwaar om je nek? Staat erg mooi.
lieve groet, Marianne

Jeanny zei

Nee Marianne, je voelt hem niet eens zo licht!!

Annelein zei

Met recht een sieraad!!!!

Annelein zei

Ik brei met pendikte 0,8 mm.

Ik heb de pennen ooit bij iemand op een miniatuurbeurs gekocht.

Guusje, zei

Wat een prachtig sieraad.

Hetti zei

Prachtig, wat een mooi idee!
Groetjes, Hetti

Anoniem zei

Ikzelf houd meer van een ministeentje aan een ketting. Wat niet wegneemt dat je weer een mooi merklapje gefrutseld hebt!

Willy zei

Een prachtig sieraad en met zo'n fijn borduurwerkje heel bijzonder. Fijne dag, lieve groet

Lida zei

Prachtig en wat fijntjes geborduurd! Mooi aan je spang en dat die mooie kant van je bloes, echt een plaatje! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Nu heb je een heel mooi uniek sieraad. Wat is het mooi!

Lieve groet,
Gerry

Giovanna zei

Een prachtig sieraad, heel mooi gedaan.

De borduurvrouw zei

Sabine had er in de Elzas ook eentje om en die heb ik van dichtbij bekeken. Mooi zijn ze! 24-draads stof en dan met halve kruisjes over 1 draadje borduren? Ik doe het je niet na, wat een prachtig resultaat, je bent een plaatje.

Anny zei

Wat een mooi sieraad. En wat een fijn werk. Prachtig hoor!

Elza zei

Prachtig staat je heel mooi.

Monica zei

Wow, wat een 'juweeltje' op 24-draads nog maar liefst, ik zou willen dat ik dat nog kon zien. Het ziet er echt heel leuk uit in zo'n hanger/speld.

MarianneP zei

Oh wat een mooi sierraad! Maar het kleedje wat eronder ligt is ook heel mooi!!!