maandag 10 december 2012

Kerstornamentjes 2

Zoals ik in een vorig berichtje schreef, zetten we ditmaal sinds jaren een kerstboom.
Ik heb me echter voorgenomen om hem, buiten de lampjes, alleen met gehandwerkte spulletjes op te tuigen.
In dit logje liet ik al enkele kerstornamentjes zien.


De afgelopen week heb ik geborduurd aan deze kleine werkjes. Het is een patroon van Nikyscreations, wat bedoeld is als advent kalender. Ik viel er direct voor, omdat het eigenlijk allemaal kleine  merklapmotieven zijn.

Ik maak er echter kleine hangertjes van voor in de kerstboom. De werkjes worden nog voorzien van een versteviging en aan de achterkant afgewerkt met diverse bijpassende stofjes. Na Kerst kan ik ze beslist ergens kwijt in ons huis de Merklapperie.

Lieve groet.

41 opmerkingen:

La Comtesse zei

This work is really beautiful ...
... sweet atmosphere winter and Christmas!
Loredana

Joke zei

Wat heb je daar een werk mee gehad maar het zal ontzettend leuk staan straks in de boom.

Annelein zei

Wat leuk!!! Ik ben dit weekend ook begonnen met m'n eerste kerstboom hanger...

Maar zoveel als jij...nee dat gaat dit jaar nog niet lukken...

Annelein zei

Wat leuk!!! Ik ben dit weekend ook begonnen met m'n eerste kerstboom hanger...

Maar zoveel als jij...nee dat gaat dit jaar nog niet lukken...

Anoniem zei

Prachtige werkjes

Annelies zei

Wat zal dat prachtig staan in je boom.

Willy zei

Leuk idee Jeanny, hele mooi ornamenten. Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje. Lieve groet,

Oude lappen zei

Amai je hebt er wel veel werk ingestoken zeg. Maar dat zijn we gewoon van jou hé. Een echt duizendpoot. Nog een fijne week.
Liliane

Ineke zei

Een ontzettend leuk idee! Wat zal dat leuk staan en is echt jouw boom dan.

Lida zei

Beeldschoon! Wat een geweldige verzameling heb je gemaakt! Zal een prachtige boom worden! Succes met het afwerken, groetjes
Lida

Ann zei

Nog een reeks (ook weer zo schattig)!
Zo komt je boom goed vol te hangen!
Ben benieuwd naar een foto van de kerstboom eenmaal hij opgetuigd is ;-).
Groetjes,
Ann

AnitaS zei

Wat eenmooie ornamentjes heb je al gemaakt. In mijn boom hangen ook alleen handgemaakte versieringen.

Anoniem zei

Wat leuk! Dat zal er heel gezellig uitzien.

liefdevoortextiel zei

Je hebt er al aardig wat klaar, kijk uit naar het eindresultaat!

Marian zei

Ze zijn schitterend, wat zal jij een mooie versierde kerstboom hebben

De borduurvrouw zei

Oooooooh wat mooi. Ben benieuwd hoe alles er straks uitziet als het in de boom hangt. Liefs en groeten

marcella zei

dat wordt een bijzonder boompje, mooi Jeanny. Voordeel is wel dat je er ieder jaar een paar erbij kunt maken. Ben benieuwd hoe de boom er straks uit zal zien

Unknown zei

Wat een prachtig borduurwerk, dit zal zo mooi staan in je boom, ik ben zo benieuwd hoe hij gaat worden. Ik droom hiervan, zo een boom met allemaal geborduurde ornamentjes, heb er alvast ééntje af dus het is pas voor achter twintig jaar ofzo ;))
Veel plezier met het optuigen van de boom straks,
liefs, Sonja

Elza zei

helemaal top dit is erg mooi en past straks prima bij de rest.
Groetjes ELza.

marion zei

prachtig gemaakt en ze zijn heel mooi geworden

Margriet zei

Heel mooi en wat veel, ook al zijn ze klein.
Zal een mooie boom worden.
Groetjes Margriet

Margriet zei

O wat een mooie ornamentjes heb je geborduurd.
Dat zal een mooie boom worden !
Groet Margriet

Laura zei

Superrrrrrrrrrrrrrrrr mooi.
je bent goed bezig, het wordt zeker 'n hele mooi kerstboom,

lieve groetjes Laura

Anoniem zei

Wat is dit mooi! En wat een prachtige motiefjes!
Ben heel benieuwd als de kerstboom straks staat!

Lieve groet,
Gerry

Giovanna zei

Ze zijn allemaal zo leuk - wat een goed idee om ze als hangertjes voor in de boom te maken.

Dirkje Spreeuw zei

Ze zijn prachtig Jeanny. Dat wordt een hele bijzondere boom. Daar komt toch ook wel een foto van op je blog? Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Groetjes,
Paula

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Jouw boom wordt zo mooi...! En zo bijzonder...! Wat een geweldig mooie werkjes weer allemaal zeg.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, laat je het ons zien?
Fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Anny zei

Ik heb ook een klein boompje met daarin alleen zelfgemaakte ornamentjes. En elke keer geniet ik er extra van. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is van wat zijn ze schattig!

Antje uit Urk zei

Wat prachtig!!

Amarins zei

Wat gaaf zeg, helemaal schitterend. En wat heb je dit snel gedaan. Veel plezier met afwerken. Groetjes, Amarins

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heel mooi, het zal nog wel een heel werk zijn om alles af te werken.
Wat zal het mooi staan straks.
Geniet ervan

Groetjes
Wietske

Tony zei

Wat een leuk idee. Ik ga er ook een paar borduren.Groetjes Tony

Evelyne zei

Wat een mooie ornamentjes!
Dat wordt genieten van je boom!
Ik hoop je boom nog te zien als de ornamentjes erin hangen.

Lieve groetjes, Evelyne

Phebe and Jane zei

Schattig! Wat maak je toch mooie dingen
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

Zulke ornamentjes en dan is de kerstboom uitzonderlijk!M.H.

Marion zei

Wat krijg jij een mooie kerstboom met al die mooie ornamentjes erin.
Lieve groetjes van Marion

Guusje, zei

Wat zijn ze leuk en wat zal dat prachtig staan in de kerstboom ben erg benieuwd.

saramsades zei

prachtig

josé zei

Jeanny Prachtig zo je boom vullen met deze ornamentjes.

Liefs José

Bertie zei

Schattig Jeanny, zie er naar uit om ze in de boom te zien!!
Lieve groetjes en fijne kerstdagen:))

Gerda zei

Wat leuk zeg, en wat een werk!! het sierraad vind ik ook erg mooi. groetjes, Gerda