woensdag 8 augustus 2012

Breirol 3.

Twee weken geleden tijdens de 'Sjommelmert-dagen' was Willy ook van de partij om met ons te borduren. Willy liet enkele van haar eigen borduur- en breiwerken zien. Helaas heb ik hiervan geen foto's. Willy toverde ook een breirolletje tevoorschijn. Dit was een voor mij onbekend rolletje, niet één van de rollen van Annelein of Jookies.
Het is reeds enige jaren geleden dat Willy deze rol heeft gebreid, het patroon komt uit "Het Komplete Handwerken".
Diezelfde dag heb ik een witte bol katoen (Adriafil Doppio Ritorto 5) gekocht bij Naald en Draad, 's avonds de boeken tevoorschijn gehaald en met het patroon begonnen.



Dit zijn de drie rode mappen, die praktisch iedereen (in mijn omgeving) in zijn bezit heeft.



De breirol in twee gedeelten.
Ik heb niet exact het voorbeeld uit de boeken gebreid, maar de leukste patronen uitgezocht en nog enkele patroontjes uit de Breibijbel toegevoegd, zoals het hartje en mijn initialen.


De Breibijbel ISBN 978-90-8998-044-1

Hier een filmpje van breirolletje 3.


Voor dit rolletje heb ik slechts één bol gebruikt. De totale lengte van dit breiwerkje is 120 cm.

Lieve groet,
Jeanny.



27 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooie rol en wat zijn de patroontjes goed te zien op het filmpje.
Je hebt de smaak echt te pakken.

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Wat prachtig. Ik zelf ben dan geen breirol aan het maken, maar een sprei van 9 banen, elke baan bevat 9 blokken met steeds andere steken. Twee van die steken heb ik afgekeken bij Annelein, een paar steken van mijn moeder geleerd en verder simpele blokken als 5 recht 5 averecht en dan laten verspringen na 6 naalden of zo... het resultaat wordt wel erg leuk vind ik zelf, straks is het een enorme breirol geworden. De eerste 3 banen zijn nu af...
Ik wens je een heel fijne woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Anny zei

Wat een prachtige patroontjes! En wat heb je dat mooi in beeld gebracht dmv het filmpje. Super!

Phebe and Jane zei

Leuk hoor al die breirollen die ik op diverse blogs langs zie komen. Leuk ook dat filmpje.
Groetjes,
Marian

Monique zei

Wauw alweer zoiets moois wat leuk.
Groetjes Monique

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ohhhh dit is toch ook schitterend, wat een mooi filmje, je maakt me wel hebberig hoor, Zo netjes. Ik denk dat ik de nachtelijke uren in bed nog maar wat verder terugdraai...... slapen is zooo zinloos
Compliment!

groetjes

Wietske

janita m zei

Wat een prachtige breirol is dat. Heb het filmpje gekeken, en wat zalig het getik van de klok op de achtergrond. Kreeg prompt heimwee. Mijn opa en oma hadden een grote staande klok in de vestibule van de boerderij staan, ook mijn moeder heeft zoeen tik tak klok. Zou dat nou echt Nederlands zijn, ik zie en hoor ze hier nooit.

Bertie zei

Prachtige rol!! Die breibijbel lijkt me wel iets, ben met sokken bezig en ik snap er niets van LOL! Ga nu je filmpje bekijken:))
Lieve groetjes

josé zei

Lieve Jeanny wat mooi deze rol. Ook eens ooit gaan breien. Er ligt er wel een van mijn schoonmoeder.De breibijbel wel gezien maar niet naar omgekeken.Maar eens in kijken als ik tegen kom.

Die drie rode boeken ooit weg gegeven met verhuizing. spijt spijt... Maar gelukkig een vriendin had ze nog daar heb ik ze ongebruikt van gekregen.

Waar ik nog steeds blij mee ben. Dit was het eerste cadeau van mijn man iedere maand kreeg ik dit binnen.
En dan weg geven dit kan toch niet.

Liefs tot volgende week.

Annelein zei

Die rolletjes hebben een magische aantrekkingskracht voor mij...

'k Ben benieuwd naar je nieuwste breirolletje...

twinpeakprimitives zei

Dear Jeanny,
The knitted role is just amazing! I liked to watch it at the video!

Very very well done!

Nurdan

AnitaS zei

Ja hoor die bijbel staat hier ook. Mooi wordt je rol.

Lida zei

Wat mooi en wat ben je leuk verslaafd! Een heel mooie rol er weer bij en zo leuk deze boeken als je van breien houdt! groetjes
Lida

Guusje, zei

Wat een mooie rol heb je gemaakt en ja die rode mappen hadden wij thuis ook. Ik ga ook nog even het filmpje bekijken

Dirkje Spreeuw zei

Wat een mooie breirol weer!
Die foto van het Komplete Handwerken... Het spijtgevoel komt weer in alle hevigheid naar boven. Ooit heb ik in een vlaag van opruimwoede (of was het verstandsverbijstering?) een heleboel boeken en andere spullen verkocht, onder andere Het Komplete Handwerken. Spijt als haren op mijn hoofd heb ik ervan... Maarja, dat draai je niet meer terug, hè. Helaas. Dus nu maar smullen van alle mooie dingen op internet, zoals op jouw site.
Groet,
Paula

Anoniem zei

Nu is dit weer zo'n geweldige rol Jeanny!! Wat kan ik hier toch van genieten! Echt super!!!
Had een dag maar meerdere uren dan wist ik ze heel goed in te vullen!!
Groetjes Christelle

Laura zei

Ik weet nog steeds niet echt wat de bedoeling van een breirol is maar ik vind het heel mooi gebreid in al die fantasie patroontjes.
lieve groetjes Laura

Elza zei

Wat een prachtig breirolletje is dit.
Mooi hoor.

Marion zei

Wat een lief breirolletje, je hebt de smaak echt te pakken.
Ik ga nu het filmpje bekijken.

Lieve groetjes van Marion

Elma zei

Mao had 1 rood boekje en wij hebben er drie.
Het is een onmisbaar naslagwerk voor heel veel technieken.
Dit is weer een schattig rolletje geworden.
Erg goed voor je handjes, het afwisselen van div. technieken. Je gebruikt dan steeds weer andere spieren.

Tony zei

Hallo, het is erg mooie rol. Ik heb de drie boeken 2 weken geleden weg gegeven.Groeten Tony

Anoniem zei

Wat een mooie maagdelijke rol met je initialen! Ik heb het filmpje bekeken en wat een steken allemaal.Zulke mooie patroontjes.

Lieve groet,
Gerry

Joze zei

Zo dat ziet er ook weer mooi uit bezige bij, leuk om je volgende week weer te zien en bij te kletsen.

Groetjes Joze

Anoniem zei

Wat een leuke rol en wat snel gemaakt!
Wat mij opvalt is dat je steeds dezelfde dubbele mindering gebruikt. Niet erg hoor maar probeer deze eens: haal 2 steken TEGELIJK af alsof je ze recht breit, 1steek recht en dan de 2 steken die je efgehaald hebt tegelijk overhalen. Het is even friemelen, je hebt een dubbele mindering maar die ziet er anders uit. Je krijgt er een leuk effect mee.

Unknown zei

Wat een prachtige breirol :)

Corrieneeltje zei

Wat ziet dit breirolletje er opgevouwen schattig uit en niet alleen opgevouwen :- )
Maar ik ben helemaal verliefd op je prachtige blauwrood geborduurde mapje, je hebt prachtige handwerkspulletjes ook, wat een beauty!

_ilona_s zei

Ook ik ben begonnen met de breirol uit het komplete handwerken. Er zitten wel wat foutjes in de beschrijving maar daarom een hele uitdaging. Nu ben ik bezig met patroon nummer 8.