zaterdag 20 april 2019

Georgette Savarieau 1896.

Het patroon van deze merklap heb ik vorig jaar tijdens een SAL op het blog van La bulle de Marie-Libellule ‘bijeen gespaard’ en nu heb ik het leuke lapje geborduurd op 16-draads linnen. Ik heb me niet helemaal gehouden aan de voorgeschreven kleuren.


Wat mij bijzonder aantrekt in dit patroon zijn de ezel en de hond, (een Frans sprookje: l’âne et le chien). In 2011 borduurde ook al een merklapje (uit de Collection Musée DMC) met eveneens dit tafereel erop.


En momenteel loopt op datzelfde blog weer een SAL van nog een merklapje met ezel en hond.
 Ik kan weer geen nee zeggen, dus binnenkort volgt meer.

Liever groet,
Jeanny.

5 opmerkingen:

Truus zei

Mooi merklapje en met deze motieven zie je niet vaak in Nederland.
Fijne Paasdagen voor jullie. 🐣
groetjes, Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Dank je Truus. Voor jou ook fijne Paasdagen.

Annelies zei

Ook ik ben helemaal weg van de ezel en de hond. Zo'n mooie fabel. Je hebt er weer een heel mooi lapje van gemaakt.

Jeanny zei

Via jouw blog ben ik op dat blog terecht gekomen😊

Our photos zei

Mooi Merklapje en Fijne Paasdagen!