zondag 12 augustus 2018

Coralie 1861.

Allereerst dank aan iedereen voor de reacties op mijn berichten. Voor mij een stimulans en het maakt het extra leuk!


Dit keer heb ik een heel klein lapje gemaakt op 10-draads lugano met steekjes over één met één draadje, een wit restje dat nog ligt uit de tijd dat ik hardanger borduurde.
(Ik heb nog meer van die stukjes, dus ik verveel jullie nog vaker hiermee)
Het patroon komt uit hetzelfde boek als het laatste lapje.


Inmiddels heeft het kistje een mooier interieur gekregen. Ik vond het zielig als de lapjes direct op het hout in de kist zouden moeten liggen.
Het smalle vakje lijkt voorbestemd voor het mini-pronkrolletje.



In het deksel heb ik als versiering enkele naaldkantwerkjes bevestigd, die ik in de vorige eeuw tijdens een cursus maakte. Zo hebben deze ook een leuke bestemming gekregen.

Lieve groet,
Jeanny

9 opmerkingen:

MyWorldinStitches zei

I love how you're combining your beautiful little pieces to make this lovely collection! Best, Nancy Wright

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

.. wat een SCHATJE, een écht "schat"-kistje :-) !

Jeanny zei

Inderdaad Petra, een klein schatkistje!

Guusje, zei

Wat een mooi lapje en wat is het kistje mooi gevuld met schstten.

Mrs. Sutherland zei

Zo leuk om te zien dat ook oudere, kleine werkjes ooit gemaakt jaren later toch een keer gebruikt worden. Je bent en blijft een Kunstenaar!
Groet van Mar

Jeanny zei

Mar, dat zijn mooie woorden, dank je.

Anoniem zei

Wat een mooie werkjes die na jaren weer in de kijker komen.M.H.

Anoniem zei

Schitterend schatkistje Jeanny, maar de inhoud doet mij nog meer genieten van al dat moois! Ik ga graag mee op ontdekkingsreis, naar nog vele schatten die uit uw creatieve handen zullen komen Jeanny!!
Lieve groetjes Christelle

Jeanny zei

Leuk Christelle, ik verheug me op het maken van de kleine spullen.