zaterdag 19 mei 2018

A ma soeur chérie 1883 en nóg een leuk werkje.

Toch maar voor de kleur rood gekozen om de merklap te maken en ik ben al een stukje onderweg.
Het patroon is ‘A ma soeur chérie’ van Reflets de Soie dat ik borduur met Soie d’alger kleur 4624 van Au Ver a Soie op 16-draads vintage beige linnen.
En het is genieten!



Maar tijdens het borduren kijk ik natuurlijk ook op andere blogs en op Facebook.
Bij verschillende personen zag ik ‘SAL-collection’ voorbijkomen, een patroon dat mij toch erg bekend voorkomt.
 Ik had het toch in mijn boeken zien staan...
Je snapt het al, ik ben ook hiermee gestart op 10-draads lugano met één over één draadje.



En ook dit is een heerlijk werkje!
Wordt vervolgd.

Lieve groet,
Jeanny.



8 opmerkingen:

Lida zei

Allebei beeldschoon, maar vooral petje af voor je eendraadswerkstuk!
Groetjes
Lida

Jeanny zei

Dank je Lida, maar dat valt best mee op 10-draads stof!

Ellen zei

Prachtig Jeanny beide, je kleur rood op dat linnen is schitterend, helaas kwam ik er voor de Sal te laat achter de fb pagina was al gesloten had graag meegedaan maar gelukkig kan ik bij jou gaan genieten van het resultaat.
Fijn lang weekend !

Truus zei

Allebei mooie patronen maar de merklap vind ik het mooist.
Gezellige Pinksterdagen
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

En alweer heel apart!.M.H.

BezigeBijMirjam zei

Prachtige merklap en die SAL vind ik zo leuk. Volgens mij maakt Annelein Design die ook. Zou je me willen zeggen in welk boek dit patroon staat? Fijn pinksterweekend.🤗

Jeanny zei

Door Willeke van Annelein ben ik er ook asn begonnen ;)
Het is het boek Esprit d’ Atelier van Agnes Delage, helaas niet meer te koop.

Mrs. Sutherland zei

Ach, wat mooi weer! En zo fijntjes! Geniet lekker van je steekjes en je Pinksterweekeinde,

Groet van Mar