dinsdag 11 augustus 2015

Blanche Leblon 1906.

Er is weer een lapje klaar, voor jullie misschien eentonig, maar ik vind het leuk om van die kleine merklapjes te maken.


Geborduurd op 16 draads linnen met Madeirazijde kleur 0514 en afgewerkt met het muizentandje.

Het is aannemelijk, dat de figuurtjes in de afwijkende kleuren onder in het lapje, later zijn toegevoegd, óf door Blanche zelf óf door een jonger zusje.

Het patroontje kun je hier downloaden.


Het aantal rode lapjes neemt toe.


Langzaamaan wordt de doos met rode lapjes steeds voller.

Lieve groet,
Jeanny.

17 opmerkingen:

Marijke zei

Wat mooi Jeanny al die rode lapjes bij elkaar. Deze is ook weer schattig. Je mag er nog véél meer maken en laten zien!

Juicybear zei

Super mooi al die lapjes en bedankt voor de link van het patroontje.
Groetjes Anneke

Anoniem zei

Weer een hele mooie Jeanny!
Wat denk je van een grote lijst in passepartout?

Liefs, Gerry

Truus zei

Dank je wel voor de link naar dit leuke patroontje.
De afwerking met het muizentandrandje vind ik mooi-moet mijn kennis maar weer eens gaan bijspijkeren.
Straks mag je wel een grotere doos gaan opzoeken/maken om al deze mooie merklapjes in te bewaren.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Ik vind het een èrg mooi lapje!
Wat een rijkdom zo'n doosje vol met schoollapjes, Jeanny...
En je kan er ook geen genoeg van krijgen hè.
'k Ben het met je eens dat het heel erg leuk is om te doen!

Groetjes,
Elizabeth

Marlies zei

Wat een mooie merklappen maak je! Weet je al wat je ermee gaatdoen?

Jeanny zei

Marlies, ik bewaar ze in een doosje!

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Het is weer een beauty hoor. Dat wordt al een hele verzameling dan.
Liefs,
Mirjam

Johanna Zweden zei

Leuk projectje, en wat een leuke verzameling word dat zo
Groetjes uit Zweden

Anoniem zei

Muchos tesoros guardados en una caja. Y qué hacer si no? Enmarcar?. Todos son maravillosos!!!
Buen día Jeanny!

liefdevoortextiel zei

Heel leuk al deze kleine lapjes!

Annelein zei

Nee hoor Jeanny, helemaal niet eentonig. Ik ziet hier heerlijk van te genieten....*Ü*. Dank je wel voor de link. Komt op mijn te-doen-lijstje.

Willy zei

Mooie nieuw lapje en ook al zo'n mooie naam. Leuke verzameling ligt daar uitgestald, die ook vast nog wel zal groeien. Lieve groet,

Hobbyrita zei

Alweer zo'n mooi lief merklapje! Zonde om het in een doos te stoppen eigenlijk. Mij vervelen deze lapjes nooit hoor Jeanny!
Grtjes, rita.

Phebe and Jane zei

Ik vind het helemaal niet eentonig, maar inspirerend! wat een mooi gezicht, al die lapjes.
Groetjes,
Marian

Hetti zei

Het is een feest als het doosje open gaat Jeanny, want dan kunnen we volop genieten! Om een lapje te bekijken wat je al eerder hebt gemaakt of een nieuw mooi lapje. Gelukkig is de doos nog lang niet vol. De afwerkingen zijn zo divers maar.......ik kan nu ook muizetandjes maken, van Marion F geleerd :-) En verder kijk ik graag bij je, heeerlijk tussen al dat moois ;-))
XXX Hetti

telaagujadedal.blogspot.com zei

Gracias, por la información. A mi también, me gustan los pequeños samplers monocromos. Su caja, pronto estará llena.
Saludos!