donderdag 25 juni 2015

Isabella Donald 1818.

Dit is een merklapje van een patroon uit Sampler & Antique Needlework nr. 66.
Ik heb enige wijzigingen aangebracht aan het oorspronkelijke patroon. De kleuren heb ik direct aangepast, omdat ik iets meer blauw leuker vond (waren grijzere tinten).
Bovendien was mijn lapje wat aan de krappe kant en heb ik de rijen dichter tegen elkaar geplaatst en als ik eerlijk moet zijn, vind ik het ook nog geslaagd.


Het lapje is op 16 draads linnen gemaakt.


En de doos met kleine merklapjes vult zich verder.

Lieve groet,
Jeanny.

14 opmerkingen:

Annelies zei

Mooi gemaakt en prachtige kleuren.

Truus zei

Leuk merklapje en de 'muizentand'rand vind ik er mooi omheen.
Grappig klein schaartje ligt er bij.
gezellige avond,
groetjes,Truus uit Drenthe

twinpeakprimitives zei

Dear Jeanny, congrats on such a great finish! It is a brilliant work ♥

Greetings

Nurdan

Elizabeth zei

Erg mooi lapje! En je zou niet zeggen dat je e.e.a. dichter bij elkaar hebt gezet. Het oogt totaal niet vol ...

Anoniem zei

Wat een prachtig lapje is dit weer geworden.
Die blauwe tintjes zijn heel lief.

Liefs, Gerry

Anny zei

Oh, wat lief zo'n doosje met kleine merklapjes. Dat blauw is erg mooi.

Bezig Plus zei

Echt een lief lapje zo, het lijkt of het zo hoort, dus helemaal mooi....
Steekjesgroetjes Anje.

marijna zei

Achattif lapje heb je er weer bij geborduurd! Is je doos nog niet vol?

Mirjam zei

Wat een prachtig borduurtje weer Jeanny. Je krijgt zo al een hele verzameling...
Liefs,
Mirjam

Marjan zei

Opnieuw een mooi merklapje! Geweldig dat zo'n oud patroon opnieuw gebruikt wordt. Het blauw staat er mooi fris in. Wat edn leuk idee trouwens om ze bij elkaar in een doosje te bewaren, zo heb je een echt schatkistje :-)
Groetjes weer

liefdevoortextiel zei

Schattig lapje, eigenlijk jammer dat het in de doos gaat maar ik begrijp het wel!

StitchinByTheLake zei

What a beautiful piece - I'm wondering how you finished the edges? blessings, Marlene

Johanna Zweden zei

Schitterend geworden
Groetjes uit Zweden

Evelyne zei

Wat weer een mooi merklapje,
Ik kan een beetje jaloers kijken naar de doos met al die prachtige lapjes erin!
Ik zet deze ook even op de to do lijst.

Lieve groetjes,
Evelyne