woensdag 15 april 2015

Kaarsen en een notitieblokje!

Enige tijd geleden kreeg ik van het bestuur van Merkwaardig de vraag of ik ideeën had voor het bedrukken van twee kaarsen. Het moest natuurlijk te maken hebben met merklappen en borduren.

Direct had ik het idee om één kaars te voorzien van hartjes en na enig denken en rondsnuffelen in mijn patronen, zag ik ook iets in een patroon met de tekst: 'Sisters always we will be, Sisters always me and thee'. Ik hoor namelijk vaak tijdens de bijeenkomsten van onze vereniging bij de winkeltjes: "Kijk wat leuk, dat koop ik voor mijn zus".



Met zijn drieën naast elkaar.

Ik ben het bewuste patroon gaan borduren en heb daarbij diverse aanpassingen gedaan en de initialen van mijn twee oudere zussen (beiden overleden) en mezelf gebruikt.
Jullie kunnen je wel voorstellen wat er gebeurde toen ik afgelopen zaterdag bij binnenkomst in Nijkerk de kaarsen voor het eerst zag...., ik kreeg er natte ogen van.


Bovendien is er nog een notitieblokje gemaakt waarvoor een Schwälmer kleed van mij model heeft gestaan.


Dit is het kussentje wat ik heb gemaakt.
Hier is het patroon in kleur voor degene die het leuk vindt om het ook te gebruiken.

Lieve groet,
Jeanny.

22 opmerkingen:

Marion zei

Lieve Jeanny, heel hartelijk bedankt voor het mooie patroon. Ik mocht de hartenkaars ontvangen en het notitieblokje heb ik gekocht.

Annie zei

Dank je wel voor dit leuke patroon, ik ga het zeker maken wij zijn ook met drie zusjes !

Marjan zei

Wat een ontroerend moment zal het geweest zijn toen je de kaarsen zag! Mooi zoals je jullie initialen in het kaarsontwerp hebt verwerkt!
Het notitieblokje ziet er ook mooi uit, wat fijn dat jij daaraan hebt mogen meewerken.
Nu lekker genieten van het resultaat!
Groetjes weer

Marian zei

Prachtige kaarsen, mooie gedachte, zo zijn je zussen nog een beetje bij je. Kan me heel goed voorstellen dat je ontroerd was.
Notitieboekje is erg leuk en dank je wel voor het patroon van het kussentje.

Monica zei

Wat heb jij geweldige mooie patronen voor die kaarsen uitgezocht, en inderdaad ontroerend dat jij hiermee jouw zussen in herinnering hebt.. Dank voor het patroontje

Anoniem zei

Wat super, Jeanny!
Kan me voorstellen dat je ontroerd was toen je het helemaal klaar zag! Ook heel mooi dat je de initialen van je zussen een plaats hebt gegeven.
Het notitieboekje is ook heel mooi. Leuk dat je werk op die manier gezien en gewaardeerd wordt!

Liefs, Gerry

quiltsathome zei

Wat een prachtig idee !

Truus zei

Wat fijn dat jouw ideeen en werk door Merkwaardig gebruikt zijn--mooi de harten en het Sisterpatroon.De 1e twee jaartallen hebben voor mij ook een bijzondere betekenis.
Dank je wel voor het patroon-ga het zeker maken!
groetjes,Truus uit Drenthe

sylvia zei

prachtig, Jeanny!!
ik kan het niet echt gebruiken want ik heb geen zusjes!!!
Ik kan me je emotie evenwel goed voorstellen!!!
liefs, Syl

inekeo zei

Dank je wel voor het prachtige patroon ga hem in tweevoud maken voor mijn zusje en mijzelf
groetjes Inekeo

liefdevoortextiel zei

Wat een leuk idee en weer een kussentje bij je collectie!

Will en Bob zei

Dank je wel voor dit mooie patroon.
Ik zal het gauw gaan maken. Als aandenken aan mijn zusje. Want zusjes blijven we voor altijd.
Groeten Will

Willy zei

Wat prachtig Jeanny. Hele speciale patronen heb je gebruikt voor de kaarsen. Ik kan mij voorstellen dat je ontroerd was. Het kussentje is ook prachtig. En wat leuk dat je ook een notitieblok hebt met jouw borduurwerk.
Lieve groet,

Anny zei

Wat ontroerend dat je de initialen van je zusjes hebt verwerkt. Ik kan begrijpen dat je volschoot. En dank je wel voor het mooie patroon. Groeten, Anny.

Unknown zei

Mooie kaarsen !! En een liefdevolle herinnering aan de zusters - zodat ze nooit vergeten.
Groeten Marion

Johanna Zweden zei

O Jeanny wat schitterend nu het is super gelukt
Liefs vanuiT Zweden

Anoniem zei

En alweer zo mooi en zo bijzonder!M.H.

Hobbyrita zei

Echt prachtig hoor die kaarsen, knap uitgedokterd weer, maar zo kennen we je! Kgeloof best dat je natte ogen had, is ook echt aandoenlijk, het notitieblokje is ook al zo mooi en dat kussentje kan ik misschien voor mijn zus (heb er maar 1) misschien ook eens maken.
Grtjes en bedankt voor het patroon, rita.

Guusje, zei

Wat mooi en wat bijzonder. Dank je wel voor het patroon. Ik heb geen zussen maar had wel een broertje ik denk dat ik hem aanpas en zo borduur. Kan me heel goed voorstellen dat je er natte ogen van kreeg. En wat een prachtig notitieblok.

Hilde zei

Heel bijzonder, Jeanny, de verbondenheid met je zussen springt er zo uit.

StitchinByTheLake zei

I really like your sisters stitching - I would love to stitch this for my sister too! blessings, marlene

Noor zei

Dank je voor het patroontje en het ontwerp voor op de kaarsen. Het is echt een aanwinst in mn borduurkastje.