maandag 19 november 2012

Het vergeten Schwälmer kleed.

De meeste van jullie weten, dat ik ook een website heb, waar alle handwerken op staan die ik heb gemaakt. De werken zijn verdeeld in de verschillende categorieën. 
Laatst wilde ik iemand het Schwälmer kleedje laten zien op de Ipad, maar.....ik kon het niet vinden. Wat bleek, ik heb het nooit een nummer gegeven en is het dus in de vergeethoek terecht gekomen.

Om deze fout te herstellen, wil ik vandaag dit kleed eens helemaal laten zien.




Ik heb het kleedje gemaakt ergens in 2007 aan de hand van het voorbeeld, dat wordt gegeven in het mooie boek van Luzine Happel: Grundlagen der Schwälmer Weissstickerei. Een zeer duidelijk boek voor beginners met prachtige afbeeldingen.

Aan alle vier zijden is hetzelfde patroon gebruikt, doch de invullingen heb ik allemaal verschillend gemaakt.
Kijk maar eens mee.







En hier nog eens vanaf de zijkant.

Lieve groet.




23 opmerkingen:

Guusje, zei

Het is een prachtig kleed. Het is ook een prachtige techniek.

Marianne zei

Ooh Jeanny wat mooi ! Ik geniet als ik alleen al erna kijk.
Ik heb het boek inmiddels ook en ga aan een tafelloper beginnen, heb er zo'n zin in.
lieve groet, Marianne

Dirkje Spreeuw zei

Wat een schitterend werkstuk, Jeanny! Dank je voor de tip van het boek, ik ga kijken of ik het ergens kan bestellen, want ik wil dit zeker gaan proberen.
Groetjes,
Paula

josé zei

Wil nog zoveel leren. Vind teveel leuk.

Prachtig.Wat komt er toch veel moois uit jou handen. Ik ben de laatste tijd aan de haak en de brei.

Liefs José

_ilona_s zei

Geweldig gedaan.

Unknown zei

Wauw, wat een prachtig werk, wat heb jij toch al veel steekjes gezet zeg, het is al een hele collectie zo allemaal bij elkaar hè :)
Ik wens je een heel fijne week toe, liefs, Sonja

Annelies zei

Een heel mooi kleed !

Marian zei

Schitterend!!!!!!

Lida zei

Wat mooi, hoe groot is deze prachtige creatie? Zoals iedere keer weer petje af! Groetjes
Lida

Jeanny zei

Lida, het kleedje is circa 75 x 75 cm.

twinpeakprimitives zei

It is just gorgeous! I loved it!
Wonderful stitching - splendid job!
Well done, well done, well done!

Greetings

liefdevoortextiel zei

Wat is dit mooi, ik zie dat je 2 kleuren garen hebt gebruikt, heel apart!

Anoniem zei

En gelukkig uitb de vergeethoek gehaald.M.H.

Monique zei

Dit is inderdaad een mooi kleedje en wat mooi al die verschillende invullingen. Ik ben blij dat je hem op de foto heb gezet. Groetjes en tot woensdag
Monique

marcella zei

dat is wel heel erg, zo'n mooi kleedje vergeten ;)

De borduurvrouw zei

Dat je het kleedje zo maar vergeten was, ik vind het onvergetelijk!
Liefs

Giovanna zei

Oh wat is het mooi - ik heb zo'n bewondering voor jouw borduurkunst!

Willy zei

Dit prachtige borduurwerk mag zeker niet ontbreken op je website.
Lieve groet,

Annelein zei

Alweer zo'n lapje om van te genieten...

Anoniem zei

Wat een prachtig werk weer. Gelukkig weer naar boven gehaald.

Lieve groet,
Gerry

Anoniem zei

Jeanny wat weer een pronkstuk,nu je het hebt teruggevonden,mag het zeker wel een keer over een tafeltje liggen.Het is toch jammer dat dit in een kast ligt.Groet Truus

Grit zei

Wow, this is so fantastic. Super, super beautiful.
Liebe Grüße Grit

Ann zei

Een prachtig kleed! Bedankt voor de tip over het boek.
Dit is een techniek die ik nog wel n's wil leren!
Groetjes,
Ann