dinsdag 15 mei 2012

Stop, vervolg!

In dit logje heb ik jullie laten kennismaken met een hele grote 'stop'!



Mijn bedoeling was toen om deze stop voor een lieve vriendin te borduren en voor haar verjaardag op te sturen. Maar omdat ik een foutje ontdekte in het patroon, heb ik alleen een foto gestuurd en de stop opnieuw gemaakt, maar dan zónder deze fout.

Wat maak je dan met/van een stop???

Laat ik nou een deurSTOPper tegenkomen van het merk Clayre & Eef en deze deurstopper heeft ongeveer de maat van mijn geborduurde stop!!!
En dan?
Hier zie je twee exemplaren naast elkaar, links de gewone deurstopper. Die blijft bij mij en heeft aan de achterzijde de 'foute' stop gekregen. Rechts staat de goede stop op de deurstopper voor lieve vriendin Elma.
De deurstopper hebben we vandaag bij Elma afgeleverd in de provincie Groningen. We logeren hier de rest van de week, want aanstaande zaterdag en zondag zijn de Texteldagen in Borg Verhildersum in Leens.



Het is natuurlijk ook mogelijk om hem te gebruiken als Presse Papier en zie hier, tegelijkertijd als speldenkussen;-)).


29 opmerkingen:

@nneke zei

Fantastisch mooi en een geweldig idee. Maar had je vriendin nou écht die fout gezien? Vast niet. Groet @

Elma zei

Wat een schitterend cadeau.
Staat nu te pronk op de schoorsteen.

Maar het allermooiste cadeau is dat Jeanny en Luc hier "SAMEN" zijn, ondanks de ziekte van Lyme heeft Luc de lange reis toch aangedurfd om hier met de textieldagen te zijn.

marcella zei

wat een pracht cadeau en Elma natuurlijk van harte gefeliciteerd!

MarianneD zei

O,wat heeft je stop een prachtige bestemming gekregen..;-0
Ik heb ooit eens het stoppenlapje uit de Ariadne gemaakt(patroon nog van Marcella gekregen) en ik wil zeker nog eens een uitgebreide stoppenlap gaan maken..ze zijn zo mooi!
Veel plezier in Groningen!

Annelein zei

Het is prachtig geworden!!!

Mirjam zei

Hallo Jeanny,
Wat ontzettend mooi geborduurd en wat een prachtig cadeau heb je er van gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je vriendin er heel blij mee is. Ik wens jullie veel plezier tijdens de textieldagen, geniet ervan...
Lieve groet,
Mirjam

Lida zei

Wat een geweldig cadeau is dat geworden en wat een schitterende stop! Erg leuk gedaan! Ik zag in een boek dat ze ook toilettassen en stoffen koffers met borduurwerk of applicatie versierden, ook al zo'n leuk idee, je pakt dan nooit meer de verkeerde van de band! Fijne dagen, groetjes
Lida

Annelies zei

Dit is echt genieten !

Monique zei

Jeanny, hij ziet er geweldig uit.
Toen je mij vorige week zei wat je ging maken vondt ik dat een geweldig idee. Ik ben blij dat Luc met je mee is geniet er van en maak er een paar mooie dagen van.

Groetjes Monique

Laura zei

Wat een keileuk idee om dat zo te verwerken op een deurstop. Op deze manier wil je wel alle deuren open laten staan. lieve groetjes Laura

sylvia zei

je gaat zo'n mooie stop met een klein foutje toch niet tot deurstopper degraderen...??...;)
speldenkussen lijkt me dan fijner voor het werk!!!

Elma zei

Deurstopper is een leuk woord, de deur zal hij hier nooit voelen. Ook dit dierbare handwerkje komt in mijn pronkkastje te staan bij de vele prachtige handwerkjes die voor mij gemaakt zijn. De prachtige geur-zakjes, pinkeep, scharenhouder-hangertjes, naaldenboekjes, naamhangertjes enz.
Ook een juf die zelf niet veel maakt, krijgt zo toch een prachtige collectie handwerkjes.

Anoniem zei

Niet één maar twee fouten zitten in het patroon. Ik vermoed dat je die ene niet eens gezien hebt omdat je zo'n 'instinctieve' borduurster bent! Erg onlogisch vond ik de 'lege' stroken die je naderhand zelf moest invullen. Je merkt: ik heb het stopje inmiddels ook af! Toen ik die fouten eenmaal zag was het een genot om te borduren.

liefdevoortextiel zei

Wat een leuk idee om het zo op te lossen, heel mooi!Er zijn mensen die speuren naar fouten en scheppen daar genoegen in.

Marion zei

Op de eerste plaats geniet van de dagen samen met Luc. En wat heeft de stop een mooie bestemming gekregen en hij staat nu al te pronken in het pronkkastje van Elma.

Lieve groetjes van Marion

Guusje, zei

Wat een prachtig cadeau is dit geworden. Ik vind het een erg mooie stop.

Anoniem zei

Wow, that's lovely - such a great gift!

Giovanna zei

Wat is dat mooi zeg - zeker een prachtig cadeau!

Oude lappen zei

heel leuk idee hoor.Nog veel plezier ginder.
groetjes Liliane

Elza zei

Wat een prachtige stopper van de stop.
Super, heel fijn weekend.

Anoniem zei

Hij is prachtig geworden, Jeanny. Ik zou het als een mooi kleinoodje bewaren.
Ik wens jullie hele fijne dagen in Groningen en mooie textieldagen.

Lieve groet,
Gerry

Noor zei

wat een prachtige deurstop heb je ervan gemaakt.
Veel plezier in het Groningen en de textieldagen.
warme groet, Noor

Anny zei

Prachtig.. en wat een idee. Veel plezier in Groningen.

Riet zei

Jeany ik heb deze foto opgeslagen, het lijkt me leuk om dit (ooit) eens te proberen en dan heb ik een mooi voorbeeld. Groetjes Riet

Hilda zei

Ik ga de deurstop van dichtbij bekijken. Ziet op foto al zeer mooi uit.

Saskia zei

Deze stop staat ook op mijn to-do-wensenlijstje.
Ik ben toch wel benieuwd waar de foutjes zitten.
Nu dus nog alerter zijn, als ik er aan begin.
Het woord deurstop alleen al is door jou dubbel zo leuk geworden.

Balsemien zei

Wat een leuk idee Jeanny. Als je het niet gezegd had, had ik de fout niet ontdekt...

Hilda zei

Goedemorgen Jeanny, Ben je al wakker. Wij hebben genoten. Blij dat Harry en Luc op de zelfde level zitten. Ik heb genoten

Corrieneeltje zei

Het is toch weer ongelofelijk wat ik allemaal heb gezien op je blog Jeanny, al die schitterende merklappen, ongelofelijk zoveel en dan zulke enige dingen als deze doorstopper, wat een idée!!!
Lieve groeten van Corrie