dinsdag 10 mei 2011

Vierlande merklap Ancke.

Ongeveer tweeëneenhalf jaar geleden ben ik tijdens een vakantieweekje in de provincie Groningen begonnen aan een merklap van Wiehenburg: Vierlande Sampler Ancke.



Enkele letters met kroontjes en het eerste grote motief links boven waren klaar toen ik bij toeval Elma ontmoette. In die tijd had ik al enkele lapjes voor mijn pronkrol af, maar wist eigenlijk niet exact hoe ik er mee verder moest. Elma nodigde mij uit om enkele pronkrollen (in wording) en werken van haar cursisten te bekijken. Met heel veel inspiratie ging ik na die week naar huis en verdween de Vierlanden merklap in de kast.
De verhalen over de pronkrol die ik hierna heb gemaakt, zijn te lezen bij Berthi. Zie in de rechter kolom onder de kop: Pronkjournaals.

De merklap heb ik enkele weken geleden weer tevoorschijn gehaald en zoals te zien is, heb ik weer enkele motieven toegevoegd. Af en toe zal ik de vorderingen laten zien.



Wat mij bijzonder aanspreekt in deze merklap zijn de vele vogelmotiefjes die in de patroontjes zijn verwerkt.



Ik werk op 16 draads linnen met splijtzijde van DMC zwart 310 en rood 816.

23 opmerkingen:

Bertie zei

Oh wat een mooie lap, de rode en zwarte kleuren zijn fantastisch, prachtig Jeanny:)) zo jammer dat ik je tentoonstelling heb gemist:))
Lieve groetjes.

Hetty zei

Prachtig is deze,in rood met zwart.
Groetjes Hetty.

Riet zei

De kleuren zijn echt schitterend!!
Deze passen perfect bij dit mooie patroon.
Jammer om deze in de kast te laten liggen.

astridvanbeers zei

Mooi!! wow. Heel toeval deze week een patroon van Wiehenburg besteld. Kan niet wachten. Vooral nu ik dit voorbij zie komen.....

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

't ziet er nu al PRACHTIG UIT..
ben benieuwd, hoe 't gaat worden!
groetjes, Petra

Anoniem zei

Zal deze naam proberebn te onthouden. Prachtig patroon. Ook leuk om onderdelen van te gebruiken daar kijk ik altijd naar. Veel succes er verder mee.
groetjes Hilda

Amarins zei

Wat schitterend zeg. Vooral de kleurencombinatie vind ik prachtig in dit patroon.
Groeten,
Amarins

Anoniem zei

Hoe kan het ook anders:niet mooi,maar heel mooi.En nu maar verder werken.M.H.

Anoniem zei

Wat een prachtige Vierlanden lap, Jeanny. Ik heb toevallig een paar weken geleden een weblog- afspraak gemaakt met Marian om vanaf komend najaar onze Vierlanden lap met enige regelmaat te updaten op onze weblogs. Ik zal haar deze link gelijk even toesturen. Veel plezier met borduren!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Phebe and Jane zei

Hallo Jeanny,
Marcella heeft me de link naar je weblog gestuurd. Wat een mooie vierlanden lap maak je! Zoals Marcella al meldde gaan wij na de zomer onze vierlandenlappen laten zien op onze weblogs. Doe je ook mee?
Groeten,
Marian

sarams1987a zei

zeer mooi gedaan, echt prachtige vorderingen van dit borduurwerk

Erna zei

Zoals gewoonlijk weer een prachtig stukje werk Jeanny...
Liefs
Erna

Elma zei

Jeanny, je krijgt een herkansing.
Als jullie over een paar weken naar Groningen komen mag je aan deze lap gaan borduren want je 1e pronkrol is al klaar.

josé zei

Jeanny wat mooi, geweldige kleuren combinatie. Geniet van het borduren hier aan. Lekker mee naar Groningen geweldige stad.

Bij mij komt momenteel niet zoveel uit handen, hopelijk snel wel weer. Een klein haasje alleen maar geborduurd. Nu kijken hoe te verwerken.

Tot ziens.

janita mantel zei

Ik heb het laatste jaar niet meer geborduurt, maar als ik dit zie krijg ik weer kriebels. Bedankt voor het duwtje in mijn rug. groetjes Janita

Anoniem zei

Hallo Jeanny
Wat een mooie Vierlanden lap, mag ik vragen waar je die kunt kopen.
Geer,

Jeanny zei

@Geer, ik weet niet meer waar ik hem indertijd heb gekocht. Maar na even googelen kwam ik bij dit adres: http://www.desfillesetuneaiguille.com/epages/210375.sf/fr_FR/?ObjectPath=/Shops/210375/Products/C-WO-VSA

Anoniem zei

@Jeanny bedankt

Marie-Antoinette zei

Mooie lap in deze kleuren.

Anoniem zei

Jeanny wat weer een prachtig patroon,met eveneens mooi gekozen kleuren.Dat fijne borduurwerk van jou blijft een lust om naar te kijken.Nog bedankt voor het patroon,die je mailde.Dit weekend gaan we weer weg,dan gaat de borduurtas mee met ook het werk van jou.Groet Truus

Anoniem zei

Jeanny, wat een prachtige merklap.
Ik heb zelf ook al een Vierlande merklap geborduurd, maar deze ken ik niet. Ook ik zou graag willen weten waar ik dit patroon kan kopen

Jeanny zei

@Anoniem, Enkele reacties eerder heb ik een link geplaatst naar Des Filles et une Aiguille, waar het patroon te koop is.
Succes.

Anoniem zei

Wat een prachtige merklap. Ik ben zelf ook weer begonnen met de Groningse merklap over de borg Verhildersum te Leens. Veel succes!