zondag 6 maart 2011

Kleine aanvulling op het "Huswif".

In de praktijk merk ik dat het niet goed werkt om het schaartje "naakt" in een van de zakjes van het Huswif op te bergen.
Allereerst krijg je door het spitse puntje van het schaartje na verloop van tijd beschadigingen en slijtage aan de binnenzijde. En door het model van het schaartje rolt het Huswif niet mooi op.

Vandaar dat ik voor het schaartje een "trappelzakje" heb geborduurd van de restjes linnen, die nog over waren.



De achterzijde heb ik met dezelfde vlakvulling geborduurd als het speldenrolletje.



Aan de voorzijde heb ik het hartenthema weer terug laten komen en natuurlijk enkele schaartjes. Bovenaan staat een randje van klosjes met de kleuren, die gebruikt zijn in het Huswif.



Het schaarzakje is bevestigd aan het Huswif.
Ik heb bewust gekozen voor een rechthoekig model, zodat ik een mooie rechte rol heb in opgerolde toestand.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

En dat beertje kijkt bewonderend toe naar al dat moois!M.H.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een schattig "trappelzakje"
..én wat MOOI gemaakt!
groetjes, Petra

Bertie zei

Oh leuk hoor Trappelzakje, hoe kom je er op!! Ik leer altijd van jou en het TZ voor het schaartje is beeldig:))

Amarins zei

Geweldig wat mooi zeg, super mooi gemaakt.
Groetjes,
Amarins

Anoniem zei

Dat schaartje blijft nu wel met zijn beentjes rustig liggen in het trappelzakje. Ziet er beeldig uit. Waar haal je de energie vandaan. Gebruik je een apart dieet?
Groetjes Hilda

Willy zei

Jeanny, wat een mooi vervolg met het schaarhoesje. Je hebt er weer iets bijzonders van weten te maken.
Groetjes

Elma zei

Bij het lezen van deze tekst denk ik meteen aan de trappelzak-boogie.

'k hoor daar een stap
Jeanny die loopt op de trap, sst
Doe vlug je oogjes toe.
Kijk nu zijn ze aan het slapen.
Dag schaartjes, blijf maar lekker slapen hoor.
Daag
Haha, ze denkt dat we maffen
Nu is mamaatje weg.
refr.
Oei de trappelzak-boogie
trappelzak-boogie enz.
O Luc-ie is boos
Nou moeten wij even stil zijn.
refr.
Wil je soms een lekker koekie
Nee, de trappelzak-boogie