zaterdag 25 september 2010

Verrassing uit Madrid.

In maart van dit jaar kreeg ik een mail van een Spaanse dame Rosa uit Madrid. Ze bezoekt regelmatig mijn website en had enkele vragen over patronen van merklappen. Na enig mailverkeer over en weer hebben we toen enkele merklappatronen uitgewisseld.

Gisteren kreeg ik tot mijn grote verbazing een dikke enveloppe aangereikt door de postbode uit......Madrid, Spanje.



Met daarin een prachtig gekantklost kantje, een kanten kleedje uit 1940, enkele oude strengetjes DMC-garen, een mooie zilveren vingerhoed met afbeeldingen van de Alhambra of Granada, een prachtige waaier (die goed van pas komt bij dames van mijn leeftijd) met een afbeelding van Goya, enkele oude Spaanse houten klosjes en een oud servet geborduurd in een techniek uit Lagartera, dit ligt in de Spaanse provincie Toledo. Bovendien nog een prachtig patroon voor een merklap.

Dear Rosa, thank you so much!!!

Afgelopen woensdag en donderdag was ik bij Naald & Draad voor de cursus. Telkens werd mijn aandacht getrokken naar een bol garen in een prachtige kleur samenstelling. Uiteindelijk heb ik hem toch meegenomen en is de bol thuis omgevormd tot een prachtige sjaal.

11 opmerkingen:

Willy zei

Jeanny wat een prachtige cadeautjes. Het geeft een beetje een Sinterklaas gevoel.
Toevallig heb ik van de week met bolletjesgaren in de hand gestaan, ik zag het bij de Action. Wat zal dat heerlijk zacht zijn om te dragen. Mooi effect met de groen/paarse banen.
Fijn weekend en geniet van je mooie cadeautjes.

Kom Achterom zei

Wat een prachtig kado zeg!! wauw die zilveren vingerhoed is echt een plaatje! Wat is het toch geweldig leuk hé om zo verwend te worden.
Zo lief!! en weet je die shawl vind ik ook mooi zeg wat een bijzonder garen!
leuk om bij je langs te komen hoor.
die patroontjes die je daar geborduurd hebt zijn ook zo mooi. Ik heb net op mijn schommelstoel een schotse ruit gemaakt en nog stof over voor kussen. mischien zou dat patroon er wel mooi op passen. Ik ga eens kijken of ik dat zou kunnen!! het is natuurlijk geen borduurlinnen maar met een beetje fantasie moet het toch lukken denk ik.
lekker wat te doen in de avonduurtjes.
fijn weekend
Yolanda

Ine zei

Schitterende kadootjes! die komen bij jou goed terecht!
De sjaal is leuk. Deze valt ook zo mooi, en het kleurverloop is prachtig!
En toevallig had ik van de week óók dit garen in mijn hand (in andere kleur). Voelt lekker zacht aan.

Bertie zei

Mooie waaier! en het kantklos randje is prachtig. De merklap ziet er zo te zien op z'n zij:) ook leuk uit met een gebouw erop?

Leuke sjaal en zo te merken heb je die gauw nodig met dalende temperaturen, maar 10 graden hier in de UK.

berthi zei

Post krijgen is altijd leuk, maar helemaal als het ook nog eens van ver komt!

Je sjaal is opt tijd klaar. je had hem vandaag hard nodig!

Anoniem zei

Wat heb je leuke cadeautjes gekregen en afstanden tellen niet meer mee. Geniet er lekker van. Jij hebt je al voorbereid op de winter met die prachtige sjaal.
Groetjes Hilda

josé zei

Lieve Jeanny wat een heerlijke cadeau's. Uit de plaats van de vader van mijn schoondochter.

Dit is toch geweldig lief, en wat een super leuk contact.

Hier kunnen wij toch heerlijk van genieten !!

Mijn weekend was ook top om nooit te vergeten..

Met allemaal Spaanse tradities geweldig leuk om mee te maken.

Liefs José

josé zei

Prachtige Sjaal en zo snel !!

Erna zei

Wat een lief kado zeg, en je sjaal is leukkkkkk!!!
Liefs
Erna

Elma zei

Rosa weet je te verwennen, past prima in je collectie.
Wat een heerlijke sjaal in mooie kleurtjes.

Corrieneeltje zei

Dag lieve Jeanny, wat ben je heerlijk verwend met deze mooie cadeaus! Ik had geen idee dat ze in het Alhambra zulke mooie vingerhoeden verkochten, heb ze helaas niet gezien toen ik er drie jaar geleden was. Prachtige waaiers heb ik toen wel gezien in het Alcazar, jij zou er ook intens van genoten hebben. Nu heb je je eigen mooie Spaanse spulletjes. Ik zag ook een prachtig boekomslag dat je maakte en een heel verfijnde loper en nog veel meer. Ik baal er soms van dat ik te weinig tijd heb om steeds ieder nieuw logje bij iedereen te lezen, maar ik geniet nu volop van al het moois.
Ik heb van de week je lof weer horen bezingen door een van je cursisten en k snap het helemaal! Groetjes van Corrie